Proeverij in De Watermolen in Kasterlee

• Juan

Gisteren stond de halfjaarlijkse wine & dine avond in het Belgische Kasterlee weer op de agenda. Iets waar ik normaal gezien altijd enorm naar uit kijk. Fantastische gerechten en wijnen van hoog niveau….

Nu waren er “mixed” feelings….en dat alles door het rode thema….namelijk: top rood uit Oostenrijk. Ik weet er niet veel van, maar krijg dan toch “pinot noir” visioenen ook al hebben we het dan over Zweigelt en Blaufränkisch….

Thema wit was: top champagnes.

De champagnes waren een feest!

Winnaar:

Selosse Substance (degorg 2008) en Dom Ruinart 2002, al beviel de Dom Perignon 2003 mij ook zeer!

Winaar rood: Perwolff Krutler en Umathum 2007

Conclusie: helaas deed Oostenrijk rood wat ik verwacht had en niet hoopte…..alle wijnen waren prima en zaten allemaal tussen de 89 en 92 punten. De Perwolff Krutler zat iets hoger. Op zich niets mis mee dus….maar geen enkele wijn gaf mij een “wow” moment. En aangezien we de absolute top in het glas hadden en de flessen ook aardig aan de prijs waren is voor mij wel duidelijk dat de druiven uit Oostenrijk een voor mij te laag plafond hebben. Ook kwamen veel wijnen met “pinot” kenmerken zoals bosaardbeitjes, grond, frambozen en dat is nu eenmaal niet mijn ding.

De overige aanwezigen waren, ondanks het feit dat men unaniem uitkeek naar dit gekozen thema, ook niet echt onder de indruk van de wijnen zodat we besloten de volgende keer weer op veilig te gaan…..(tu)

Volgende date: maandag 2 december

Thema wit: Bourgogne Grand Cru gerijpt

Thema Rood: Top uit 1989 of 1990

Hasta luego

John

• Ronald Heijden

Hoi John,

Altijd blijven proberen joh voor de opleiding ! De winnaar rood had dan natuurlijk ook

wat Cabernet Sauvignon in de blend :D

Groeten,

Ronald