Zwoele Lente Avond Wijnen........

• Dick Schinkel

Hallo prikkers,

Wat drinken de leden van de Wijnonderwereld zoal om de dorst te lessen, of om te voorkomen dat deze leden dorst krijgen????

Net bij wat Gamba's en Zeebaars zachtjes geroosterd op de Webert, genoten van een flesje Marcus Mollitor Haus Kloosterberg Pinot Blanc 2011, mooie loepzuivere Wijn.

Nu in het glas Celler Burgos Porta “Mas Sinen Blanc” 2010

Gemaakt van 100% Granacha Blanca

Opgevoed in een spiksplinternieuw eiken fust

De wijnmaker, Salvador is een geweldige vent met veel humor!!!

Maar 550 flesjes van afgevuld!!!!!!!

Mijn flesjes zijn zonder etiket, waren nog niet gedrukt:D

Hemelse Wijn………..

Aiiiiii eerste glas is alweer geschiedenis

Met Smakelijke Groet Dick

• Dick Schinkel

Het tweede glas:

Aromatische neus van balsamico azijn, tabak, kruiden en een miniscuul toontje van vanille, in de mond lekker rijp fruit, elegant met een vleugje peper en Priorat mineralen en en mooi heerlijk bittertje in de afwerking, mooie zuivere wijn, 92 DSP

Met Smakelijke Groet Dick

• Ronald Heijden

Hoi Dick,

Alhier een Duitse rose in het glas van Winterling (pfalz) uit 2012.

Zit erg goed in elkaar ondanks de lichte kleur een flinke bite , aardbeitjes all over the place , zuren mooi en een opvallend lange afdronk.

Groeten,

Ronald

• Mathieu Wechseler

Hi Dick,

mooie notitie van een naar mijn idee hele mooie wijn. De laatste tijd ben ik witte Spaanse wijnen steeds meer gaan waarderen.

Vanavond alhier in het glas:

Gewurztraminer Opfinger Sonnenberg Kabinett 2011 (10,5% alc.)

Winzergenossenschaft Opfingen

Baden

(2 gouden medailles …voor wat het waard is)

Lichte strogele kleur.

In de neus rozenblaadjes, vers gekneusd groen (brandnetel), rijpe peer en ook wat mineralen. Zeer zuivere aroma’s. Subtiele, verleidelijke aroma’s die je ook in een exclusief vrouwenparfum vindt.

In de mond een mollige aanzet van zeer zuiver en precies rijp Gewürztraminer-fruit. De wijn is meteen filmend in je mond. Rozenwater, lychee en Anjou-peer, gevolgd door een zekere kruidigheid en licht ziltige mineralteit. De mond maakt waar wat de neus belooft!

Volle, expressieve wijn met veel elegantie en weer die mooie vulling. Perfecte zoetzuurbalans. Lange, filmende afdronk met een mooie frisheid op het einde.

Een zeer zuivere, elegante en tegelijkertijd expressieve Gewürztraminer zoals ik ze maar zelden heb geproefd. Met recht 2 gouden medailles.

Top-wijn van een coöperatie!

Score: 17/20

Amitiés,

Mathieu