PN Hochheimer Kirchenstück 2002 Franz Künstler

• Peter vdB

Hochheimer Kirchenstuck 2002 Kabinett trocken – Weingut Franz Künstler

Ik heb het gevoel dat de wijn eigenlijk net een tikje te oud is. Gekozen om chinese keuken te begeleiden en dat gaat eigenlijk opperbest.

Toch denk ik opnieuw bij mezelf: waarom koop je toch die trocken-s? Ze zijn lekker als je ze jong proeft, maar ik hou vele malen meer van de feinberh varianten, die zoveel mooier rijpen.

Hochheimer Kirchenstuck 2002 Spätlese – Weingut Franz Künstler

Prachtwijn. Om emotioeel van te worden. Geweldige balans en fantastisch zoet-zuur spel. Zo'n glas schenk ik graag aan dochter/zoon, neefjes en nichtjes, allemaal begin twintigers.

Zin in een glas wijn? Ja. En dan langs mijn neus weg: én is het lekker? Succes gegarandeerd.

• Mathieu Wechseler

Helemaal mee eens, Peter, voor wat die feinherb varianten betreft. Lekker rijpe en rijke wijnen die je 20ers inderdaad ook voor kunt zetten. Een goed begin voor de beginnende wijndrinker. En het gekke is, dat als je dan 30 of 40 jaar verder bent, je zelf ook weer terugkeert naar beginnerswijnen, maar dan van uitzonderlijk niveau!

Amitiés,

Mathieu

• Chris

Das leuk was een maand geleden bij kunstler en heb er een geweldige proeverij mogen mee maken, gelijk een aantal flessen gekocht wo veel GG en spatlese , een geweldige wijnboer!.

Gr. Chris,