Sjaak schreef,
Waar haal je vandaan dat 2007 een slecht jaar was ?
Hoe komt het dat je een wijn die je tegenvalt en waar je gelukkig maar één fles van gekocht hebt van jou 90 punten krijgt?
Dat is maar 10 punten van volmaakt af.
Vind je je bewering overtuigend?
Hoeveel punten krijgen de betere jaargangen?
Welke verschillen in de smaak zijn er een in jouw ogen slecht jaar en een in jouw ogen goed jaar (heb al betere jaargangen gedronken)?
@Sjaak,
Het woord slecht is misschien ongelukkig gekozen, zoals ik al schreef, 2007 is minder dan de jaren ervoor en erna.
Het is je misschien opgevallen dat ik vorige maand wat Bordeaux GGC in de aanbieding heb gezet, ik heb geen wijnen meer onder de 90p (ik weet het dat is relatief)
Het is niet mijn bedoeling om iemand te overtuigen dat 2007 minder is, dat is gewoon mijn ervaring - toeval of niet maar bij de laatste 5 tastings bij mij thuis (alle jaargangen en wijngaarden door elkaar) was er geen enkele 2007 die kon overtuigen. (overtuigen = het gemiddelde van meer dan 10 mensen) (flessen tussen 2004 en 2009)
Op proeverijen bij handelaars waar soms 2 jaargangen van dezelde fles staan is 2007 het mindere jaar. (in dit voorbeeld dus t.o.v. 2006 - 2008)
Ik heb ook andere jaargangen gedronken, ben fan van Alejandro Fernández - heb ze niet in dezelfde maand gedronken.
Het is misschien wel een idee om bvb 5 jaargangen naast elkaar te zetten,
De zuurtjes zijn doorslaggevend in mijn beoordeling gevolgd door body. (de fles was gedecanteerd)
Vanuit mijn perspectief heeft het geen zin om wijnjaren te gaan vergelijken die niet meer in de handel verkrijgbaar zijn.
Grts,
Patrik