Sekt van Wasem

• rob kies

Van champagne krijg ik vaak het zuur….

Toen ik de Sekt voor mijn neus kreeg van Julius Wasem & Sohne in Rheinhessen, was ik gelijk verkocht.

Een Pinot, blanc de Noirs Brut. Zeer zacht van smaak en uiteindelijk geen zuur naar boven. Sindsdien standaard in mijn koelkast.

Kent iemand deze sekt?

groet,

Rob

• Richard de Lange

Ik was dit weekend te gast in het Weinhotel van Wasem in Ingelheim am Rhein. Die sekt is super, net als de witte ( echt!) pinot noir. Ligt dus in mijn kelder……

Wasem is vooral geroemd vanwege de spaetburgunder en fruehburgunder, die zich m.i. goed kunnen meten met menig glas Franse Bourgogne.

Tot en met volgend weekend is er het jaarlijkse Rotweinfest Ingelheim. Dat is wat mij betreft hetOktoberfest voor wijnliefhebbers..

• sjaak kaptein

Van champagne krijg ik vaak het zuur….

Geachte mijnheer Kies

Van dit soort platte algemeenheden wordt niemand iets wijzer.

Misschien kunt u eindelijk eens proberen goede Champagne te kopen.

Sjaak Kaptein

• rob kies

beste meneer Kaptein.

Ik heb geen verstand van champagne. Ik vind die bewuste Sekt nu eenmaal lekker.

Welke champagne moet ik drinken dan? Van Moet bv krijg ik inderdaad zuur naar boven. Elke keer weer.

mvrgr

• Hendrik de vierde

Goede vraag Rob!

Misschien bent u allergisch voor gemalen Parijs huisvuil?

Het blauw van de plastic zakken is inmiddels wel opgeruimd, maar de rest….:D

• sjaak kaptein

Geachte Rob Kies

Natuurlijk zijn er naast Champagne heel veel uitstekende feestelijke bruisende alternatieven

U heeft er één gevonden waar u helemaal blij van wordt.

Prachtig

Als je net als ik van Champagne houdt dan drink je geen Moët et Chandon

Een Champagnemerk dat marktleider is met meer dan 20 miljoen flessen per jaar

Vind Moët middelmaat

Er zijn in de streek geweldig veel Champagneboeren die Champagne van hun eigen druiven maken

Champagnes die allemaal boeiend onderscheidend in de smaak zijn

Ook de Champagnes uit de Côtes des Blancs gemaakt uit 100 % Chardonnay zijn het proeven meer dan waard

Regelmatig Champagneproeven is bijna altijd weer een feest

Sjaak Kaptein

• rob kies

Beste Sjaak,

Ik ga het eens een keer op mijn gemakje uitproberen.

Ik heb een leverancier in Epernay/Dizy zitten, dus het komt er wel een keer van…

dank voor je reactie

gr

rob