Wijnhuizen in Oostenrijk

• JoostB

Vakantiedoel is nog steeds niet helemaal definitief vastgesteld, maar het heeft er alle schijn van de Oostenrijk dit jaar een grote kanshebber is! Een paar uitstapjes naar wijnhuizen zullen dan gegarandeerd op de agenda komen. Doelen in Oostenrijk zullen dan zijn Wachau (en omstreken Kamptal en Kremstal) en Burgenland/Neusiedlersee, maar ik wil andere wijnregio's zeker ook nog niet uitsluiten.

Wie heeft er tips voor goede wijnhuizen in Oostenrijk?

Wat zijn de upcoming domeinen?

Waar wordt kwalitatief hoogstaand rode wijn gemaakt in Oostenrijk?

Alle tips zijn welkom? Ook restaurants, heuriger en gewoon leuke stekjes!

Santé,

JoostB

• Monique

Ik weet, het ligt niet naast de deur en ook niet vlak bij elkaar, maar mocht je toch toevallig in de buurt komen: deze twee wijnhuizen zijn m.i. het proberen waard:

Weingut Zull in de Weinviertel, maakt een heerlijke Pinot Noir, maar ook de Schrattenthal 9 kan mij erg bekoren.

Weingut Skoff in de Südsteiermark maakt mooie Sauvignon blancs, met name de Obegg!

Groeten, Monique

• Willem(***)

Ha Joost,

ik kan 3 bezoeken proberen te regelen bij mijn oud collega's die de moeite waard zijn:

Sattlerhof, Loimer en Heinrich

Indien belangstelling, weet je mijn mailadres.

gr

Willem

• John Copier

In Krems http://aigner-wein.at/index.php/de/

Krems is trouwens een stadje waar je je kultuurhonger kan stillen. Op het weingut verhuren ze ook kamers.

• Marco***

In Kamptal beslist langsgaan bij Allram.Zoek je in Kamptal nog een fewo (ferienwohnung), dan bij Allram boeken.

Midden in het dorp. Prachtig!

In Steiermark kan ik Jaunegg aanraden, zowel voor de wijn als ook de kamers op het weingut.

In het dorp Leutschach (Eichberg)

Gr,Marco

• JoostB

Bedankt voor de tips! Krems, kremstal, weinviertel en steiermark worden mogelijk gewoon zonder problemen aan de bestemmingen toegevoegd.

Willem: bedankt voor het aanbod voor het maken van afspraken, ga ik een volgende keer maar al te graag gebruik van maken! maar deze vakantie even geen agenda ;-)

Santé,

Joost