consumentengedrag in de wijnbranche

• Thijs

Beste wijnliefhebbers,

Voor mijn scriptie doe ik een onderzoek naar consumentengedrag in de wijnbranche. Zouden jullie me kunnen helpen door deze vragenlijst in te vullen? Het duurt ongeveer 10 minuutjes en als je aan het einde van de vragenlijst je e-mailadres achterlaat, maak je kans op een wijnwaardebon van 10 euro.

http://fppvu.qualtrics.com/SE/?SID=SV_265ZE98sop4vD1j

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Thijs

• Sander

Done.

Ik vraag me alleen af in hoeverre de antwoorden van mensen hier representatief zijn. De meesten kennen de wijnen wel en laten zich waarschijnlijk veel minder beinvloeden door bv. een leuk plaatje op het etiket dan het “grote publiek”.

• Dick Schinkel

Meegedaan,

En ben het helemaal met Sander eens!!!

Met Smakelijke Groet Dick

• ChrisW

Was te moeilijk voor me :)

Ik denk overigens juist dat de mensen hier zich meer door het etiket laten beïnvloeden dan de gemiddelde consument. Niet door de vorm van het plaatje wat erop staat, maar wel door de ‘merknaam’. Misschien dat een gewone consument zich laat verleiden tot het uitgeven van een paar extra centen of hooguit een paar euro's voor een mooier etiket. De gemiddelde prikker ziet veel meer waardeverschil tussen de verschillende wijnen (te herkennen aan het etiket) dan de gewone consument. Hetzelfde geldt denk ik voor ‘waargenomen’ genotsverschil tussen verschillende wijnen. Dat zal denk ik bij prikkers ook veel groter zijn en dat kan verschillen tussen blindproeverijen of wanneer het etiket voor je neus staat :D

Mvg,

ChrisW