deze herfstvakantie naar Sicilie :)

• romke van dijk

Vrienden,

Eerste keer vlieg op Trapani… met vrouw en boys 12 en 14 jaar.

Verder alles helemaal onbekend.

Wie heeft er do's en dont's, tips voor restaurants, overnachtingen.

En uiteraard welke boeiende wijnproducenten zouden we moeten bezoeken.

Hoor heel graag,

romke

• Dick Schinkel

Romke,

http://m.youtube.com/#/watch?v=Focye3GtVF0&desktop_uri=%2Fwatch%3Fv%3DFocye3GtVF0

:D

Met Smakelijke Groet Dick

• Hendrik de vierde

https://www.google.nl/search?q=sopranos+wine&newwindow=1&safe=off&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=_Dn0Ue_eKoT-PKCggYAH&ved=0CDEQsAQ&biw=1050&bih=878

veel plezier aldaar Romke>:D<

• MauriceE

Ha Romke,

Niet alleen door zijn Nederlandse roots: bezoek Frank Cornelisse met spectaculair gelegen wijngaarden op de Etna. Zijn wijnen zijn zeker de moeite waard.

Benanti is wat mij betreft misschien wel de beste wijnmaker van Sicilië. Ik ben er zelf niet geweest omdat ze toen vakantie hadden, maar in de herfstvakantie maak je uiteraard kans.

En bezoek zeker ook Taormina - probeer een opera of andere voorstelling te bezoeken in hun amfitheater: een magisch zicht op de actieve Etna met daaronder de lichtjes in de haven. In Taormina zitten (overigens net als in de rest van Sicilië) diverse goede restaurants met vis die 's ochtends nog in de zee zwom.

Nogal afgelegen maar ook fantastisch zijn de ruïnes in Agrigento.

Enjoy!

Maurice

• romke van dijk

dank je Maurice,

Land op Trapani is uiterst west. Taormina is uiterst oost.

We stippelen wel een route uit. Wordt zeker mooi!

En Hendrik en Dick, ik zal de groeten doen :)

Groet romke

• romke van dijk

Kennen jullie dat verhaal van die familie die naar Sicilië gingen?….

Die gingen niet :(.

20 uur voor vertrek kwam er een sms-je binnnen van Ryan Air. Vlucht gecanceld met een dikke punt.

Geen rede of zoiets. Na wat langer speuren was de oorzaak een staking van de luchtleiding in Italië.

Tja en dan boek je in de herfstvakantie helemaal niets meer. Heel dik balen. Al die voorpret en toch veel geld kwijt waar je niets voor terug krijgt.

Maar in de meivakantie 2014 proberen we het weer :).

Alle tips zijn zorgvuldig opgeslagen en ik zal dan zeker hier verslag doen. Als zal dat een slap aftreksel worden van het prachtige verhaal van John Copier…

romke

• Robèrt Koopman

Huh?

Gaat dat zo makkelijk?

Geld kwijt? Dat is een zeer bittere pil!!!

• romke van dijk

Niet alles weg hoor. Maar op het allerlaatste moment organiseer je en boek je niets meer, alles zat ook ram vol. En dan in een all inclusive gaan zitten ergens drie hoog achter in Turkije. Brrrrrrrrrrr.

• Hendrik de vierde

nog geen 2300 kilometer met de auto!:D