Wijnklimaatkast

• Udo Göebel

Het moest er maar eens van komen, na 25 jaar in de wijn bezig te zijn wil ik dan ook een wijnklimaatkast aanschaffen. Wit uit de koelkast is altijd wat te koud en rood met deze buitentemperaturen te warm. Allemaal op te lossen, dat doe ik al jaren maar nu ga ik er toch een aanschaffen.

Nog tips waar ik op moet letten? Ik denk aan een hoge kast voor zo'n 150 flessen met twee temperatuurzone's. Zeer waarschijnlijk zet ik hem in de schuur dus het hoeft niet hipperdeflip design te zijn.

• Robèrt Koopman

In de schuur?

De meeste koelkasten mogen niet in een (te) koude omgeving staan.

In een vrijstaande schuur kan het in de winter flink vriezen.

Beste merken zijn Liebherr en Eurocave denk ik.

• Ronald Heijden

Hoi Robèrt,

Heb al jarenlang mijn Liebherr kast in de schuur staan en ja in de winter gaat het zeker onder de 0 graden

en gisteren ging het boven de 30 graden maakt niets uit blijft gewoon 365 dagen per jaar 12 graden in de kast.

Heb er een thermometer in liggen voor extra controle en nog nooit noemenswaardige schommelingen gezien.

Groeten,

Ronald

• Marco***

Hoi Udo,

Zelf heb ik ook een Liebherr. (Grand Cru). Deze staat binnen in huis en bevalt al zeker 7 jaar uitstekend.

Eurocave heb ik vaak vervelende verhalen over gehoord, ondanks dat het een goed merk schijnt te zijn.

Ik kan dus Liebherr adviseren.

Gr,Marco

• Hendrik de vierde

Klimaatkast is zo 2012>:D<

Koop dan een ouwe koelkast van de kringloop! Ralph kom er maar in!!

• TGG

Kocht vorig jaar mijn 2e Liebherr… zit aan de derde te denken

Ik zeg dus Liebherr.

TG

• iRalph

:D