2 mooie wijnen bij Bottles

• Juan

Gisteravond bij Jens de volgende 2 wijnen gedronken:

Contador 2004: 2e keer dat ik hem in mijn glas heb. De 1e keer was in Gilze een jaar of 6 geleden…toen begreep niemand deze wijn. Er was geen doorkomen aan, geen balans in te ontdekken, knetterhard……wat heeft deze wijn een metamorfose ondergaan! Schitterende medicinale neus, rode paprika, kruidig. In de mond maakt hij je op slag gelukkig! De wijn is zeer krachtig zonder ergens hoekig te zijn. Drinkt soepel weg. Komt over als een “cool climate” wijn. Geen Spaanse warmte in te herkennen. Het fruit proeft als ingekookt, zo compact is de wijn, zonder dat het jammy, log of vermoeiend is. Naast de complexiteit heeft hij ook een enorme lengte en nog jaren voor de boeg. Is er iets op aan te merken vragen Jens en ondergetekende ons af….? nee, eigenlijk niet….ok dan: 100/100

Run Rig 1999 Torbreck: Australische shiraz…in heel veel gevallen is dat voor mij een soort van “eenheidsworst”….TE dik, TE jammy, TE alcoholisch, TE vermoeiend……maar soms krijg je een topper in je glas waarbij je denkt: Ze kunnen daar dus WEL topwijn maken!! Dat had ik eerder dit jaar met een Penfolds Grange 1984 en ook al een paar keer met wat jaargangen Hill of Grace van Henschke (overigens kan de Mount Edelstone mij zeker ook vrolijk maken). Ook deze Run Rig is zo'n kanon! Elegante klasbak shiraz van down under…..97/100

Hasta luego

John

• iRalph

Had jij die Run Rig 99 ook niet een keer meegenomen naar Peter?

• Juan

Goed geheugen Ralph! Dat was de 1e fles uit de doos….eergisteren was de 2e fles…..beiden waren geweldig! Hopelijk de komende jaren de overige flessen ook….

Hasta luego

John

• Dick Schinkel

Mooie wijnen John,

Een maal de Contador kunnen proeven , was meen ik de 2002, indrukwekkend proefglas !

Met Smakelijke Groet Dick

• iRalph

Ik hamerde hem destijds af op 98 of 99 punten meen ik. Schittende wijn.

• Chris

Prachtige wijnen , de Contador 1x mogen proeven een juweeltje .

De aussie is bij mij totaal onbekend maar zo zonder twijfel een mooie wijn zijn als ikde pn lees lust ik dit ook wel :-).

Gr.Chris,