Zaterdagavond wijnen

• Willem***

Vanavond een heerlijke avond gehad in topgezelschap. We drinken en paar toppers:

Cos d'Estournel 1990

Schafer Hillside Select 2002

Harlan 1994

Catena Zapata 2006

Ermitage Chapoutier 1991

Pontet Canet 2000

Sassicaia 1985

Enkircher Kabinett 2009

Clemens Busch auslese Marienburg Lange Goldkapsel 2007

Donnhoff Auslese 2006 Hermansholle Lange Goldkapsel

Stuk voor stuk toppers in hun wijk en geen slechte fles, morgen wat impressies en PN's waar gewenst nu eerst een tukkie. Ik stuur wat foto's naar Ro(se)bert

Gr.

Willem

• Dick Schinkel

Prachtige lijst Willem,

En natuurlijk alle PN's van deze wijnen, uit jou pen, lees ze graag……….!

Met Smakelijke GroetvDick

• Willem G

Ha Beee,

Dank voor het “lekker maken” vanmiddag via Whatsapp…..

Uiteraard ben ik benieuwd naar je notities. Van een aantal heb ik wel een idee….

Maar ik ben extra benieuwd hoe de PC uit 2000 het tegenwoordig doet.

Cheers,

Willem.

• Juan

Als mijn maat Willem langs komt dan rukken we wat moois open uit de kelder……..alle 4 de 100 punters maakten hun score waar en waren perfect of zaten tegen perfectie aan. Zelfs de Sassicaia 85 was prachtig (en dat vond ik tijdens de 100 punten proeverij bij Librije niet).

Pontet Canet 2000 was helemaal open Willem. Schitterende “boerse” Pontet met nog veel toekomst maar nu al heel erg lekker. ik gaf hem 96/100.

Uiteindelijk was het 1 flesje te veel met z'n 3en…….:)o

De door de slager zelf geslachte lamsboutjes waren ook fantastisch van de grill…..(tu)

Hasta luego

John

• Robèrt Koopman

Foto's zijn toegevoegd in het openingsdraadje, niet vergeten te kijken!

M.v.g,

Ro(se)bert :D

• Willem(***)

Mijn indrukken en proefervaringen:

Cos d'Estournel 1990, topwijn die volledig ontwikkeld is. Een serieus glas met de nobele eigenschappen van een BDX op GCC level. Een statig herenhuis met impressies die daarbij horen, leer, en geuren rondom het buro vd heer der huizes. Blijft gedurende de hele avond ook staan als een (heen)huis. 98PT

Schafer Hillside Select 2002, topwijn in zijn vroege jeugd, power, sap en veel van alles in een zeer jeugdige fase nog. Dit gaat fantastisch worden tussen 5-15 jaar 99PT

Harlan 1994, wat een feest om dit weer te mogen drinken, alles wat bij de Cos staat gaat hier ook op maar dan met die heerlijke kenmerkende sappigheid en verleidelijkheid van deze streek. Geniaal glas wat prachtig ontwikkeld is. 99PT

Catena Zapata 2006, heul errug jong, gekooide kracht en uit het vel barstend sap. Al zeer soepel maar liever ook de komende 8 jaar vanaf blijven en dan de volgende fles proeven. 97PT

Ermitage Chapoutier 1991, voor mij WOTN wat een sexbeest in het glas. Enorme wulpse wijn met veel verleidelijkheden, dit beweegt als een ballerina met alles op de juiste plaats die soms wat meer laat zien dan gewoon. Kruidigheid, spicy, lengte. Ik heb er van genoten. 100PT

Pontet Canet 2000, power to the Pontet! Nu al enorm goed drinkbaar, maar verder even lekker afblijven voor minimaal 5 jaar. Veel sap en concentratie, niks fluweel of ontwikkeling maar gewoon jonge wijn met potentie. 97PT

Sassicaia 1985, de 3de ontwikkelde wijn en niet de minste, direct herkenbaar aan de zuren en de ontwikkelde Cabernet druifjes. Ik zat er alleen 3 jaar naast met verder spot on. In de neus gaf de wijn niet alles leek het wel, fragiel maar aanwezig, in de mond een topper met aristocratische eigenschappen, beetje als de mond vd Cos maar dan Italiaans. 98PT

Enkircher Kabinett 2009, een ontdekking die ik een mand geleden deed, sponti wijn die simpelweg erg lekker is, de neus en de mond zijn lekker. 92PT

Clemens Busch auslese Marienburg Lange Goldkapsel 2007, in 1 woord? Fabeltastisch!!!!! Wat een enorme goeie, lekkere topwijn. Auslese noemt men dit :D ik ken de Fiche Technique niet maar dit gaat buiten de kaders van een auslese. In de neus en mond een Beerenauslese tot TBA ervaring, echter de frisheid (zuren) houden je bij de les. Niet eerder gedronken maar ik geef dit zomaar 99PT

Donnhoff Auslese 2006 Hermansholle Lange Goldkapsel, Een stappie terug na de CB maar ook in zijn soort heel mooi, hier meer beheersing en slankheid. 97PT

Gr

Willem

• Stefvdvorst

Zie je wel dat ook jij van Sassicaia kunt gaan houden! ;)

groet

Stef

• Juan

Dan heb je mijn berichten over Sassicaia nooit goed gelezen Stef…..in de jaren 80 was Sassicaia geweldig! Ik heb al vaak genoten van flessen uit die periode (op de fles 85 tijdens de 100 punten proeverij na)…..daarna werd het slecht…..jaren 90 zijn voor mij, op 98 na, allemaal teleurstellend…. zoals de 1e jaren na 2000. De recente jaargangen zijn weer beter.

Hasta luego

John

• Dick Schinkel

Mooie duidelijke notities Willem, Thanks !!!

Met Smakelijke Groet Dick

• Chris

Mooie wijnen Willem, dronk gisteren ook een Cantena maar dan de Alta Malbec 2005 .

Jullie waren goed bezig daar bij John.