Vandaag even rondgestuurd in het mooiste Wijngebied dat ik ken,
wat een mooi gebied met prachtige vergezichten en natuur!
Diverse plaatsjes aangedaan en besloten om in Porrera bij restaurant “ La Coorperativa ”
Te gaan lunchen, eerst een plekje voor de auto in de schaduw, om eventuele hitteschade
van wat aangekochte flessen te voorkomen.
Bij het restaurant aangekomen, komen we Esther Nin, Carles Ortiz en hun zoon tegen, een allerhartelijkste
begroeting viel ons te deel, heel leuk om hen weer te zien.
Het gesprek begon natuurlijk al snel over wijn, hoe de oogst van dit jaar kan worden, in tegenstelling tot het
warme 2012, verloopt dit jaar alles rustig, de druiven zijn zeer regelmatig kunnen groeien en kunnen nu prachtig
Rijpen, volgens Esther belooft dit veel goeds, maar er kan natuurlijk nog vanalles veranderen wat betreft de weersomstandigheden .
Op mijn vraag hoe de 2011 Nit de Nin nu uiteindelijk is geworden na onze veel belovende vatmonsters van vorig jaar:
http://wijn.startpagina.nl/prikbord/read.php?3319,15914514,15924251#msg-15924251
Antwoord Esther met volle overtuiging dat de Nit de Nin 2011 tot nog toe haar beste wijn is, evenals de Planetes 2011,
Haar andere Wijn van jonge stokken.
Na afschijd van elkaar genomen te hebbe werd het tijd voor onze lunch in La Coorperativa, ook hier weer een warm welkom ven de eigenaars en waar we weer werden verrast van eerlijke zuivere gerechten, heerlijke salades meer verse vijgen en lokale kaas, en prachtige Bisteca à la plancha………
Een mooie wijn mag natuurlijk niet ontbreken Nit de Nin 2011, vorig jaar uit het vat nu uit de fles, Esthers bevindingen kloppen inderdaad, nu wel wat jong maar nu al toegankelijk, werkelijk prachtig fruit in neus en mond, en een heel mooie mineraliteit, tres chique hout, voor mij nu 98++ DSP
Met Smakelijke Groet Dick