Beste wijnvrienden,
Dank voor jullie reacties, hier kan ik wel wat mee, in elk geval voldoende stof voor refecteren.
Net terug van een paar weken vakantie Champagne en Elzas en een weekje Ibiza ( met 16 uur vertraging ) de eerste lesdag gemist….
Voor degenen die Ibiza nog eens willen aandoen, Totem wines eens aandoen. Schitterende winery en top wijn. Ze hebben daar de hele Chardonnay gerooid
en zijn weer de oorspronkelijke inheemse druiven gaan aanplanten. Top !
Proefgroep West Brabant is okee, wel generatie jonger en superenthousiast met links naar Makro proeverijen waar we misschien eens naar toe moeten ….B)-
Kuch…ff wennen B)
Waarom ik die opleiding ga doe is niet om een diplomaatje te halen of zo, ik heb daar niks aan op mijn leeftijd en heb ook absoluut geen behoefte of noodzaak om te kicken met zo'n papiertje.
Ik wil alleen beter leren proeven !
Of dat daar lukken gaat, we zien wel.
Voorbeeld: Wie kan een houtgerijpte Pinot Noir uit Zuid Afrika determineren van een Spätburgunder ?
Maar erger nog: Zich verwarren met een Cabernet Franc uit de Loire versus een Merlot uit Canada….
Niet lachen nu !
Wie kent de Bonarda druif ????
Iedereen hier natuurlijk, maar als die uit Argentinie komt, wat maakt dan de specificiteit dat je die wijn daar kunt plaatsen ?
Etcetera……
@ Chris: Dat alle lichaamsfuncties minder worden naarmate je ouder wordt is een dicutabiel gegeven
@ Romke: Je hebt om toegelaten te worden tot de vinogenopleiding al minimaal een WSET 2 diploma nodig….kan ik dus nx mee.
@Hendrik: Hahaha….ik hou mijn mond wel. Kan allen een probleempje geven bij Gert Crum in het najaar want dan gaan we Bourgogne doen met natuurlijk
de loftuid over DRC. Al geregeld met de Fysiotherapeut hier dat hij mijn muil dichttaped dus dat komt goed.
@Maurice: Hier raak je me we Maurice, herken ik . TNX
@Peter v/d B: 8 van de 12 blind ………X(
Heb nx met ZEN en geloof niet in de hemel.
Wel superscore ! Welkom in het team En Primeur bij uitvallers
@Wim: Amie !!!!
Wijn en spijs combies zijn voor mij de ultieme synergie voor nonsense en flauwekul geleuter.
Sinds een gelakte paling met een een Magnum Leoville las Cases 1982 uit Magnum heb mogen degusteren waar sommigen wel waar matches in zagen….ben ik wel klaar met wijn en spijs.
KUL: !