93 Romke
Met Smakelijke Groet Dick
De kans dat dit goed geraden zou worden, was denk ik kleiner dan 0,00000000000000000000000000001%, zelfs zonder de misleidende richtinggevende woorden als ‘geen Rhone’ en ‘legendarisch’ >< Ik heb de hele week bijna full-time nagedacht over welke wijn het nu zou kunnen zijn, maar stom genoeg kwam dit huis met deze cuvee niet in mijn gedachten voorbij
Via google wordt ik trouwens zelfs met de kennis van de naam van het huis voornamelijk gestuurd naar het feit dat dit huis de setting vormde voor de film ‘a good year’ met Russell Crowe en niet naar de wijn zelf. Op cellar tracker zijn ook slechts 2 proefnotities te vinden van deze cuvee (van alle jaargangen tezamen)
Ik heb ook nog wel wat wijnen liggen die door wijnmakers niet eens als officiële cuvee zijn uitgebracht; misschien ook maar als onderwerp van een prijsvraag op het prikbord zetten als ik er een flesje van opentrek
gegroet,
ChrisW
Hi Chris ,
Omdat veel prikkers wel een beetje met Google kunnen omgaan kun je bij een wijnprijsvraagje niet teveel prijsgeven:D
Anders is het volgens mij te eenvoudig en daardoor niet leuk, spannend, of interessant meer!!!
Dat van dat " legendarisch " uit zijn herkomst gebied, klopt wel degelijk ………Google maar eens
Een Italiaanse wijnwinkel bied deze wijn aan, per twee voor 115 euries
Later, waarbij ik schreef dat het toch een Rhone wijn is, dacht zelf in eerste instantie dat de AOC Luberon tot de Provence behoorde, was natuurlijk ook een grote hint!
Google maar eens op een kleine wat onbekendere AOC uit de Rhone en voila ><
Hi Romke,
Een paar jaar geleden, op weg naar Spanje, een paar dagen in de Vaucluse een tussenstop gemaakt en o.a. dit Chateau bezocht, de Coin Perdu 2009 ter plekke aangeschaft.
Met Smakelijke Groet Dick
Rhône of Côtes du Rhône?
Op de vraag van Hendrik: Is het een Côtes du Rhône? Was het antwoord: Nee. En dit antwoord is correct want de AOP Luberon behoort tot de Vallée du Rhône oftewel het Rhône dal (dit is geen AOP) en niet tot de AOP Côtes du Rhône. Tot de Vallée behoren oa ook de AOP Ventoux, Nîmes en Vivarais.
Dat van de AOP Luberon gedacht wordt dat deze tot de Provence AOP behoort is niet zo gek want de Luberon ligt in het departement Vaucluse en dat maakt deel uit van de Provence. Maar dan zouden ook oa Chateauneuf, Gigondas en Vacqueyras tot de Provence AOP behoren.
Nog zoiets: Lirac en Tavel liggen in de Languedoc maar behoren tot de AOP Côtes du Rhône.
Probeer AOP en regio niet met elkaar te verwarren.
Mvg. Guill
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?