Prikrestaurants: November 2013

• Robèrt Koopman

Dit draadje is bedoeld voor beschrijvingen van wijn-spijscombinaties (privé alswel in restaurants), restaurantbezoeken en restaurantrecensies. Wel plaatsen we daarbij de wijn-spijscombinaties, zowel privé als in een restaurant en de wijnkaart centraal en geven we in voorkomende gevallen aan hoe er wordt omgegaan met BYO/kurkengeld. Van een restaurant kunnen verder alle facetten beschreven worden als sfeer, inrichting, keuken, bediening en wijnkaart.

Ook korte berichten over bezochte restaurants zijn welkom. Notities over prijzen, open wijnen, sortering halfjes, kwaliteiten en de bevlogenheid van de Sommelier. Meld het hier, daar worden we met zijn allen wijzer van.

Webmaster en moderatoren

• John Copier

Met één opmerking wordt je tent afgebroken.

Bedienen in een restaurant is een vak. Aan het eind van de avond kijk je achterom. Tevreden? Mwah. Hoe gedegen en goed er in de keuken ook wordt gewerkt met één opmerking voor in het restaurant wordt dat alles de nek omgedraaid.

Laat het mij vertellen. De kapitein was met vriendinnen in Amsterdam opstap geweest en na afloop van die dag was het oog gevallen op een restaurant in Naaldwijk. Alleen maar lovende berichten. De kapitein is traditiegetrouw de BOB en de anderen nemen een verrassingsmenu met wijnarrangement.

Het lieve meisje dat inschenkt raffelt een heel verhaal bij de rode wijn op. En omdat de dames zich onwetend hielden werd er meer en meer over de wijn uitgeweid. “Van de zomer was ik in Zuidfrankrijk en daar stond deze wijn voor 3 euro in het schap, mijn baas heeft de wijn voor 27 euro op de kaart”.

Midden in de nacht zat de Kapitein op de rand van het bed nog na te snikken van het lachen.

http://www.bij5.nl/

• John Copier

Alles in één overzicht.

http://www.alletoprestaurants.nl/top-restaurants-nieuws/alle-2014-michelin-sterren-in-een-overzicht.html

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.