Keller riesling 2010, heerlijk bij panzanella
Vandaag in het glas:
Le Montrachet 2000 van Vincent Girardin
Leoville Las Cases 1992
Graacher Domprobst 1ste lage 2009 Willi Schafer
Regelrechte maandagmiddag wijnen die allen vrij aardig waren
In volgorde:
95-96
95-96
92-93
Samen met wat kaas en paté en zeer aangenaam gezelschap een mooie middag in de oktober zon.
gr
Willem
2009 Filia de Grand Mayne. Saint Émilion.
De 2e wijn van Chateau Grand Mayne, voorheen bekend als Les Plantes du Mayne. Donker robijnrood, naar de rand lichter. In de neus rijp fruit als cassis en pruim, eikenhout, espresso, ijzer en wat groene paprika. In de mond redelijke concentratie soepel, zwoel fruit, kruidigheid en mooie frisheid. Stevige, maar al vrij goed geïntegreerde tannines, mediumlang tot lang aanhoudend. Zo jong al een heel aangenaam glas, maar de volgende fles over ten minste 3-4 jaar. Grand Mayne heeft in 2009 een schitterende tweede wijn gemaakt, dit maakt me wel benieuwd naar de eerste wijn. 91+
@ Dick, Ben je onlangs in Belgie naar een tasting geweest…..Jimenez Landi was daar aanwezig….hij stond daar in een hoekje achter zijn tafel….weinig proevers, niemand die op de foto wou…. ik vroeg aan een jonge gast die een paar tafels verder stond en voor de zaak helpt/werkt of dat de man in kwestie was, hij was niet zeker….m.a.w. in Spanje een kleine God maar bij het grote publiek nog niet zo bekent was mijn indruk.
Sotorrondero 2011: 90pp (fles was juist open, tasting points)
Grts,
Patrik
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?