Welke fles wijn heb jij vandaag open gemaakt ???

• Ronald Heijden

Gisteren om 22:45 nog even bij Sander binnen gevallen voor een afzakkertje uit de karaf

en dit is inderdaad mooi spul zeg ! Blind na wat wikken en wegen kwam ik uit op een Priorat

bleek dus een Bordeaux. Nu al zo verleidelijk lekker maar een paar jaartjes rust gaat het

geheel afmaken.

Eerder op de avond nog een wijnproeverijtje achter de kiezen gehad en toen aangenaam

verrast door een 2012 “Viognier” Pays de la Principauté d'Orange Domaine de la Janasse

, Rhône. Geweldige florale neus en in de mond een enorm rijpe wijn met veel romigheid.

Niet te warm serveren en nu drinken. Drink zelden of nooit Viognier snap eigenlijk ook niet

waarom want is wel naar mijn bekkie.

Groeten,

Ronald

• Jeroen

Phélan Ségur 2002,86 PP.

2002, een klein wijnjaar, zegt men:S

Mooi donkerrode kleur, in de neus geur van cassis,bramen,kersen en eikenhout, wel gedoseerd.

De afdronk is redelijk lang en complex, eerlijk gezegd niet verwacht van een 2002-er….

• Peter V

Mee eens Ronald(tu)

Geweldige wijn die Viognier van Janasse

Drink hem altijd als begeleider bij de bouillabaisse

in mijn favoriete visrestaurant in Tilburg.

Typische florale viognier in de neus maar kwa

mondgevoel en afdronk meer richting grote

witte Rhône als een Hermitage.

Geen bewaarwijn overigens

Saluut

Peter V

• Dick Schinkel

Vandaag:

Met Smakelijke Groet Dick

• Juan

Phelan Segur 2005…..verrast me enorm! Zo maar 93/100

Hasta luego

John

• romke van dijk

ott von berg gv 2012 mmmh pr/q 17

• Peter vdB

Dionysus Cava Brut Naturel, Canals & Munné

Gemaakt met metode tradicional, xarel.lo, chardonnay en macabeu.

Loepzuiver, frisse appeltjes in de neus, elegant.

• Peter V

Martinelli 2002 Jackass Hill Muscat Alexandria Russian River Valley 16,9 % bij een stukje oude komijnkaas.

Wel lekker maar toch niet helemaal mijn ding

Veel rijpe geconfijte muskaatdruiven, veel hout,veel alcohol en verder niks.

Saluut,

Peter V

• Peter B

Embruix de Vall Llach 2004. In de neus pruimen, krenten, rode kool, maggi en balsamico. Stevige, vlezige wijn. Hoge alcoholpercentage zeker niet storend.

Mocht je dit hebben liggen, niet afwachten en nu van genieten!

Peter

• WilD

Mooie wijn Dick. Hoe was ie? Heb er nog wat van liggen, doch heb het gevoel dat ik er nog van af moet blijven?