Over enkele weken zit ik een week in de San Francisco Bay area en breng dan o.a. ook wat tijd door in Napa. Ik weet niet wie er wel eens geweest is, maar heeft iemand tips voor 2-3 wineries om te bezoeken?
groeten en dank voor de tips!
Ralph
Woow ben jaloers! Ben er nog niet geweest maar wil er binnen 1,5 jaar wel naartoe.
Ik heb goed contact met Jaime Araujo (dochter van Aurajo vineyards). Araujo is onlangs verkocht aan de investeringsgroep die ook Latour in bezit heeft en Jaime gaat de marketing voor alle Chateaus van deze groep behappen. Mocht ze toevalig in NAPA zijn wil ik best voor je regelen dat je ontvangen wordt bij Araujo. Stuur me dan maar even een PM met de definitieve data.
Hasta luego
John
Hi Ralph,
Een paar jaar geleden was ik in San Francisco en had eigenlijk geen trip naar Napa gepland. Er was onverwacht toch tijd voor één dag. Dus ik ging op de bonnefooi. Langs de centrale weg door Napa Valley (St. Helena Highway) zitten wel de nodige wineries waar je zo kunt binnenvallen. O.a. Heitz; daar krijg je gratis de wijnen uit het lagere segment te proeven. Bij veel wineries moet je betalen voor het proeven. Je kunt dan vaak kiezen; voor een laag bedrag een aantal basiswijnen, of voor een hoger bedrag de betere wijnen. Meestal 5 of 6 verschillende.
Ik ben toen ook bij een paar gerenommeerde wineries langs geweest, maar daar kom je zonder afspraak niet binnen. Bijv. bij Shafer aan de Silverado Trail hebben ze wel een ochtend en middag proeverij voor 10 mensen (dacht ik), maar als die is volgeboekt, dan kom je er niet in. Als je geen “ingangen” hebt, is vooraf afspreken dus een must.
Heel veel plezier! Een echte Napa trip staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Groeten,
Willem.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?