Bordeaux 2003

• Juan

Komende vrijdagavond doen we met een aantal leden van dit bord weer een mooie proeverij voor de opleiding. Thema is Bordeaux 2003.

Plaats van delict: prikkersrestaurant BOTTLES in Sas van Gent.

Gaan we weer net zo'n verrassende winnaar krijgen als bij Bordeaux 2004, namelijk Canon-La-Gaffeliere….? ik ben benieuwd…..

Uiteraard proeven we blind en bepaalt Jens de volgorde.

De wijnen:

Clos Fourtet

Lafon Rochet

Troplong Mondot

Le Plus de Fleur de Bouard

Sociando Mallet

Pontet Canet

Angelus

Palmer

Valandraud

Pichon Baron

Calon Segur

Leoville Barton

Pavie Macquin

Pape Clement

Leoville Poyferre

La Gaffeliere

Beausejour Becot

Montrose

Lascombes

Cos D'estournel

Branaire Ducru

Pavillon Rouge

Pavie

1 piraat uit 2003

Daarbij nog 2 witte wijnen en 2 champagnes…..

Let the games begin….

Hasta luego

John

• JKo

Dat is een mooi lijstje, John.

Fijne mix van grote namen en een aantal wat meer bereikbare wijnen!

Ben heel benieuwd hoe deze wijnen zich presenteren en lees dan ook graag jullie verslag.

Veel plezier,

Jeroen, die gokt op Cos d'Estournel

• Sander

Het gaat weer een schitterende proeverij worden!

Na de wat negatieve berichtgeving in de pers de afgelopen tijd ben ik wel heel benieuwd hoe 2003 naar voren zal komen. Waarschijnlijk veel grotere verschillen in kwaliteit dan bij de 2004 proeverij (waar eigenlijk geen enkele slechte wijn aanwezig was). Het zal vast weer een leerzame avond worden :P.

Sander, die helemaal niet verbaasd zou zijn als de Fleur de Bouard hele hoge ogen gaat gooien.

• Juan

Het is niet de “gewone” Fleur de Bouard Sander, maar de topcuvee Le Plus de Fleur de Bouard. NIet makkelijk aan te komen….

De meesten kennen deze wijn niet. Er zijn ook niet veel Chateaus uit Bordeaux waar men een supercuvee maakt.

La Fleur de Gay en Magrez Fombrauge zijn er 2 die mijn te binnen schieten…..

Ik ben erg benieuwd naar deze Le Plus. De 2000, 2001 en 2002 dronk ik een paar keer en was er enorm van onder de indruk!

Hasta luego

John

• Sander

Ik zag het, was gewoon te lui om de cuvee er bij te zetten :). De 2000 ook eens geproefd en die is inderdaad prachtig (de “gewone” overigens ook).

• Peter B

Zal me weer een avondje worden.

Ik kijk nu al uit naar jullie bevindingen.

Peter

• Willem(***)

Negatieve berichtgeving vanuit de pers Sander?

Wat bedoel jij dan? De persberichten uit 2005?

Sowieso een gratis tip:

Lees persberichten m.b.t. wijn en wijnboeken louter voor vergaring van feitenkennis zoals aantal HA per wijnhuis, gebruikte cepages en verhoudingen, houtinfo etc..

Al het andere en dan met name kwaliteit van de oogst en van wijnen op zich gewoon proefondervindelijk waarderen.

Ik dronk deze week een wijn uit 1993, helemaal goud net als ooit eerder diverse wijnen uit 1992 en 1992.

gr

W

Sander Schreef:

——————————————————-

> Het gaat weer een schitterende proeverij worden!

> Na de wat negatieve berichtgeving in de pers de

> afgelopen tijd ben ik wel heel benieuwd hoe 2003

> naar voren zal komen. Waarschijnlijk veel grotere

> verschillen in kwaliteit dan bij de 2004 proeverij

> (waar eigenlijk geen enkele slechte wijn aanwezig

> was). Het zal vast weer een leerzame avond worden

> :P.

>

> Sander, die helemaal niet verbaasd zou zijn als de

> Fleur de Bouard hele hoge ogen gaat gooien.

• Juan

Lynch bages komt er ook nog bij

Hasta luego

John

• ChrisW

Mooie line-up (tu)

Ik verwacht niet dat er veel tegenvallers tussen zitten. Dit zijn over het algemeen niet de wijnen uit 2003 waar de waarderingen wat lager van liggen.

Veel plezier!

gegroet,

ChrisW

• Sander

Nee, recente berichten van het front van bv. Parker (uitgebreid verslag van Neil Martin) en Decanter. Veel wijnen zouden toch al wat aan het uitdrogen zijn is daarin de opvatting.

Bedankt voor de tip, maar hij was niet nodig :). Ik neem niets wat ik over wijn lees klakkeloos aan (en zeker niet als het om een kwaliteitsoordeel gaat) en zal het zelf moeten ervaren om er een oordeel over te vormen. Maar dat neemt niet weg dat ik wel nieuwsgierig ben geworden hoe de wijnen zullen presteren. Zullen de wijnen over de hele linie ook zo goed presteren als de 2004-wijnen? We gaan het vrijdag ontdekken :)o.