Welke wijn kopen??

• depolle

Hoi medeprikkers,

Na een aantal jaren vooral Franse wijnen te hebben gedronken heb ik de laatste tijd mijn horizon“verruimt”naar andere landen toe en dan vn Argentinie en Spanje.

Nu wil ik mezelf wat verwennen en na wat opzoekwerk heb ik een keuze gemaakt tussen de volgende wijnen.

Roda1 Reserva 2007,Muga Gran Res Prado Enea 2006 of Aalto 2010.

Kan er iemand vertellen wat de beste P/K is en zo ja waarom .

Heb al ervaring met Clos Mogador en Luis Canas Res de Familia.

Als er iemand andere toppertjes in deze prijsklasse kent hoor ik het graag!

Alvast bedankt!!!

Ciao Amigos!!!

• sjaak

Als je in de onderzoeksfase bent zou ik van alles wat kopen

Ben zelf mijn hele leven al een bewonderaar geweest van de klassieke wijnen van Muga

Iedere keer weer een feest

De reserva de familia heb ik verschillende keren gedronken.

Prima wijn, goed gemaakt, gezellig geprijsd maar ik word er niet echt gelukkig van en verwacht niet ooit nog een fles van deze wijn te kopen

Sjaak Kaptein

• sjaak

Als je in de onderzoeksfase bent zou ik van alles wat kopen

Ben zelf mijn hele leven al een bewonderaar geweest van de klassieke wijnen van Muga

Iedere keer weer een feest

De reserva de familia heb ik verschillende keren gedronken.

Prima wijn, goed gemaakt, gezellig geprijsd maar ik word er niet echt gelukkig van en verwacht niet ooit nog een fles van deze wijn te kopen

Sjaak Kaptein

• Hendrik de vierde

Te laat Depolle,

volgens de Perswijn van November is de Aalto 2010 al over zijn hoogtepunt evenals de Alion 2008 . De El Pecado 2011 moet NU gedronken worden:S

Moet ik eens stevig gaan doordrinken, of mij niets aantrekken van deze kenners?

Hendrik

• depolle

Hoi Hendrik,

Zeker het eerste,je weet toch zoals iedereen dat de Spaanse toppers SNEL moeten gedronken worden.

Ze worden bij wijze van spreken oud in het glas…… ;-))

Toch bedankt voor de tips

Ciao Amigos!!

• Patrik

@ sjaak, Reserva de familia, je word er niet wild van, ik ook niet maar Luis Canas Amaren Tempranillo Reserva 2006 is van een andere orde :)

Grts,

Patrik

• sjaak

Geachte Depolle

Spaanse wijnen, en zeker de klassiek gemaakte op crianza, reserva of gran reserva niveau kunnen uitstekend ouderen.

Je vraagt advies over Spaanse wijnen

Je vindt je ervaring met drie Spaanse wijnen misschien terecht wat weinig

Ondanks je geringe ervaring profileer je je als kenner met de tegeltjeswijsheid : Spaanse wijnen worden oud in het glas

Tenslotte geef je een wat medelijdend bedankje aan de mensen die de moeite hebben genomen om jou van adviezen te voorzien

Vind je beweringen en je hele posting wat aan de warrige kant.

Sjaak Kaptein

• ChrisW

Ik denk/hoop dat Depolle zijn opmerking grappig bedoelde om juist aan te geven dat het onzin is om te beweren dat Spaanse toppers niet kunnen ouderen; getuige ook de ;-)) in zijn tweede zin.

Wat ik ‘serieuzer’ vind is dat als ik Hendrik mag geloven een blad als Perswijn - waar mensen in schrijven die zichzelf zeker als wijnkenner durven te bestempelen - beweert dat Alion 2008 en Aalto 2010 al over hun hoogtepunt heen zijn. Ik hoop toch echt dat ze dit met iets meer nuance hebben opgeschreven en dat onze Hendrik het mede daarom verkeerd heeft gelezen :)

gegroet,

ChrisW

• sjaak kaptein

Hendrik

Niets van aantrekken en zeker niet van de opmerking van wijnonbenul Depolle

Sjaak Kaptein

• Jan

Ha

Hendrik heeft gelijk. De sufferds vd Perswijn hebben de ‘flesjes’ (die de mate van ontwikkeling aangeven) weer eens verkeerd om geplaatst. Dit kwam een paar jaar terug regelmatig voor.

Blijft moeilijk:)

Grt,

Jan