Wijnweek in Luxemburgse supermarkt

• Juan

Deze week is de wijnweek in een Luxemburgse supermarkt. Daar kunnen de beroemde foire aux vins een puntje aan zuigen qua prijzen….

www.belle-etoile.lu

Heb gisteren de volgende wijn gekocht: Pape Clement 2010 130 euro (100/100), Cote Rotie Ampuis Guigal 2009 69 euro en Vieux Donjon 2010 35 euro.

Pontet Canet 2010 (100/100) is ook erg gunstig geprijsd. 135 euro.

De aanbieding is nog tot 26 oktober.

Hasta luego

John

• Robèrt Koopman

Je noemt twee keer dezelfde wijn met een verschillende prijs, ik denk dat er een ander jaartal moet staan.

• Juan

Thanks Robert…..inmiddels aangepast…erg verwarrend ook al die wijnen met initialen PC….:D

Hasta luego

John

• Robèrt Koopman

Geen probleem :D

• ChrisW

Ik heb geen ervaring met de wijnweek in Luxemburg, maar ben ik het verleden wel fanatiek bezoeker geweest van de Franse variant. De prijzen die hierboven genoemd worden, liggen volgens mij niet onder de oorspronkelijke EP prijzen bij de gewone handelaar in NL. De prijzen die in Frankrijk tijdens de foire aux vins voor wijnen worden gehanteerd liggen vaak wel net iets onder de EP prijzen die je NL aantreft; ook voor de schaarse wijnen die inmiddels veel puntjes van de Amerikaanse wijngod hebben gekregen (maar je moet vaak wel goed zoeken om die te vinden; iets wat ik vroeger met veel plezier deed maar nu minder goed kan opbrengen omdat de noodzaak om nog veel meer Bordeaux wijnen aan mijn kelder toe te voegen ‘iets’ is afgenomen :) ).

Het blijven natuurlijk mooie prijzen als je deze wijnen nog zoekt voor de kelder, maar het gaat denk ik iets te ver om te stellen dat de wijnen op de Franse foire aux vins veel duurder zijn.

De VD 2010 ligt overigens voor EUR 25,40 bij me in de kelder (was de prijs op een wijnbeurs in CdP; daar kan de Luxemburgse wijnweek nog qua prijs een puntje aan zuigen :D ).

Mvg,

ChrisW

• Juan

Misschien dan wat concreter:

De Pontet Canet 2010 was 180 euro en de Pape Clement 2010 175 euro tijdens de foire aux vins in Frankrijk 1,5 maand geleden.

Nu in Luxemburg 135 en 130 euro. Dat is tussen de 30 en 35% goedkoper. Dat vind ik aanzienlijk.

Verder was de Pontet Canet 2010 107 ex BTW en primeur en de Pape Clement 105 euro ex BTW. Inclusief dus: 129,47 en 127,05. Dus liggen de prijzen ongeveer op de en primeur prijs en dat terwijl ze beiden inmiddels 100/100 hebben gekregen en je ze nergens meer onder de 190 euro ziet.

Mij viel het in ieder geval op.

Hasta luego

John

• Koen

Hallo John,

Ik heb in september tijdens de Foire Aux Vins in FR de “instap” Guigal (Côtes du Rhône 2010) meegenomen voor 6,95 euro. Prima wijn voor die prijs en hier in Luxemburg nog een euri goedkoper!

Mvg,

Koen

• Juan

Verhoudingsgewijs is dat ook een groot verschil. Ik ken de wijn niet maar Guigal is een geweldige wijnmaker en dus zal dit ook een prima wijn zijn. Mooie prijs!

Hasta luego

John

• Robèrt Koopman

Deze “instap” Guigal kost bij de bekende landelijke drankhandel bij mij om de hoek 15,95 dacht ik.

Zal het eens nakijken.

Overigens is het inderdaad een prima CdR.

• Juan

Een fles wijn in een wijnwinkel is gemiddeld 2 x duurder dan waar ik ze kan kopen via de handel of internet.

Ik geloof ook niet in bestaansrecht van winkels. En dan heb ik het niet alleen over wijnwinkels.

Hier in huis wordt NIETS meer in winkels gekocht. Alles via de PC. Ook de boodschappen bij de super.

Hasta luego

John