Wijnweek in Luxemburgse supermarkt

• Juan

Deze week is de wijnweek in een Luxemburgse supermarkt. Daar kunnen de beroemde foire aux vins een puntje aan zuigen qua prijzen….

www.belle-etoile.lu

Heb gisteren de volgende wijn gekocht: Pape Clement 2010 130 euro (100/100), Cote Rotie Ampuis Guigal 2009 69 euro en Vieux Donjon 2010 35 euro.

Pontet Canet 2010 (100/100) is ook erg gunstig geprijsd. 135 euro.

De aanbieding is nog tot 26 oktober.

Hasta luego

John

• Robèrt Koopman

Je noemt twee keer dezelfde wijn met een verschillende prijs, ik denk dat er een ander jaartal moet staan.

• Juan

Thanks Robert…..inmiddels aangepast…erg verwarrend ook al die wijnen met initialen PC….:D

Hasta luego

John

• Robèrt Koopman

Geen probleem :D

• ChrisW

Ik heb geen ervaring met de wijnweek in Luxemburg, maar ben ik het verleden wel fanatiek bezoeker geweest van de Franse variant. De prijzen die hierboven genoemd worden, liggen volgens mij niet onder de oorspronkelijke EP prijzen bij de gewone handelaar in NL. De prijzen die in Frankrijk tijdens de foire aux vins voor wijnen worden gehanteerd liggen vaak wel net iets onder de EP prijzen die je NL aantreft; ook voor de schaarse wijnen die inmiddels veel puntjes van de Amerikaanse wijngod hebben gekregen (maar je moet vaak wel goed zoeken om die te vinden; iets wat ik vroeger met veel plezier deed maar nu minder goed kan opbrengen omdat de noodzaak om nog veel meer Bordeaux wijnen aan mijn kelder toe te voegen ‘iets’ is afgenomen :) ).

Het blijven natuurlijk mooie prijzen als je deze wijnen nog zoekt voor de kelder, maar het gaat denk ik iets te ver om te stellen dat de wijnen op de Franse foire aux vins veel duurder zijn.

De VD 2010 ligt overigens voor EUR 25,40 bij me in de kelder (was de prijs op een wijnbeurs in CdP; daar kan de Luxemburgse wijnweek nog qua prijs een puntje aan zuigen :D ).

Mvg,

ChrisW

• Juan

Misschien dan wat concreter: