Prikkers,
Morgen verschijnt de Lekker 2014. Vooruitlopend hierop
alvast de belangrijkste verschuivingen hier te lezen.
Groeten,
Ronald Heijden
Prikkers,
Morgen verschijnt de Lekker 2014. Vooruitlopend hierop
alvast de belangrijkste verschuivingen hier te lezen.
Groeten,
Ronald Heijden
Volgens mij zijn de ratings in Lekker een beetje hetzelfde als ratings die aan wijn worden gegeven; niemand kan vaststellen - en zeker niet voor een ander bepalen - of een wijn nu 93 of 97 puntjes ‘is’. Het is een subjectieve mening en de ene mening is hooguit wat meer onderbouwd (op ervaring/kunde gebaseerd) dan de andere. Dat geldt m.i. ook voor een nr 2/4/37 waardering in de Lekker.
Lekker is voor mij wel jaarlijks leuk leesvoer waar ik altijd wel weer wat intenties uit haal om een paar restaurants te gaan bezoeken.
Mvg,
ChrisW
Ik ben het niet met je eens Chris,
bij een restaurant bezoek is het mogelijk naar veel meer onderdelen te kijken en ook veel te beoordelen. Techniek is iets wat je zeer eenvoudig kan beoordelen en dat is iets anders dan bij wijn.
Ik vind Lekker een zinloos blad met veel te veel commerciële pagina's, ben daarom ook al een tijd gestopt met het kopen er van. Ik blader het wel door want ik kom het in restaurants tegen, dat bladeren is dan in 5 minuten gebeurd. Koop een een Saisonnier en laat je door dat blad en de mooie pagina's qua inhoud en uitvoering verleiden.
gr
Willem
Volgens mij hebben we dezelfde soort opmerkingen vorig jaar ook al uitgewisseld
De gemene deler met wijn is denk ik dat mensen - ook mensen met eenzelfde culinaire bagage - heel verschillend over de kwaliteit van een restaurant kunnen denken. De variatie in meningen over restaurants is daarbij denk ik op bijvoorbeeld Iens nog groter dan over wijn op Cellar Tracker Net als wijn, is de kwaliteit ook niet altijd even consistent. Iemand kan met menu A een heel andere indruk van een restaurant krijgen dan iemand die menu B op een andere dag heeft genoten. Ik loop zelf ook wel eens teleurgesteld uit een restaurant waar ik daarvoor topervaringen heb beleefd. En de critici van zoals Lekker (of de WA) zijn uiteindelijk gewone mensen die dit ook bloot zullen staan aan dit soort ervaringen.
'Techniek' vind ik overigens net als bij wijn totaal irrelevant voor de beoordeling van de kwaliteit van een restaurant. Juan heeft me ooit geleerd dat het uiteindelijk maar om één ding gaat … of je het Lekker vindt
Mvg,
ChrisW
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?