Yquem 1975

• Hendrik de vierde

Het onderwerp kwam afgelopen week ter sprake, en was aanleiding om vandaag een fles te slachten.

Wat is ie mooi geworden>:D<

Afgelopen jaren/decenennia stond de 75er toch wat in de schaduw van de 67, eind 80ers en de 2001.

Is helemaal goed gekomen. Abrikoos,vijg, citrus, en alles wat je in een Yquem wil aantreffen, prachtige lengte en nog voldoende potentieel. Mijn voorspelling: over 10 jaar is dit DE Yquem!

Voor wat het waard is

Hendrik

• Sander

Klinkt lekker :P.

• Hendrik de vierde

Is het ook Sander, 99+ H.P.:D

• Jacob M

Ik kan me er wel iets bij voorstellen.

Mijn mooiste Sauternes ervaring ooit was Rieussec 1975, nadat er 14 andere rode Bordeaux Cru's uit dat jaar waren gedronken, rond het jaar 2000. Tot dusverre onovertoffen dus, maar misschien dat Rieussec 2001 als hij 25 jaar oud is in de buurt zal komen…

• Wimmen

Tijdens de LaLa proeverij dronken we de Yquem 1975 aan het eind van de avond ook, Hendrik. (wijlen) Jacques Delissen had de bewuste fles meegenomen. Met name de zeer uitgesproken zuren spraken mij erg aan in deze wijn, naast het vanzelfsprekende zoet natuurlijk. Die enorme zuren gaven mij ook het idee dat deze wijn nog jaren mee zal kunnen en eigenlijk alleen maar beter gaat worden. Ook voor wat het waard is…..