Clos Mogador 2005

• Dick Schinkel

Clos Mogador 2005

Na 6 uur in de karaf :

Donkerrood van kleur met nog een paars randje.

Primair dik cassis fruit, herfst bos, pure chocolade, tabak, kruiderij, pepertje, met een mooie mineralige toets,

romig en een verfijnde houttoets met veel fruit in de bek.

Tannine's zijn nog wel present aanwezig maar niet meer zo storend dan een paar jaar geleden.

Op dit moment 96+ DSP

Met Smakelijke Groet Dick

• Marco***

Leuk dit bericht. Ik ga morgen op wijnreis naar Catalonie.Ik bezoek dan ook Clos Mogador.

Dat is vrijdagochtend. Ik zal verslag doen hier op het prikbord.

Gr,Marco

• Juan

Vooral prachtige foto Dick!

Hasta luego

John

• Patrik

Inderdaad mooie foto ;)

Goed bezig Dick ;)

• Dick Schinkel

Hallo Marco,

Veel plezier in de Priorat,

Doe Renée jr. de groeten, bij mijn laatste bezoek jl. Augustus in de Priorat werd mij verteld dat Renée jr. de leiding aldaar heeft overgenomen van zijn vader, die nu meer en meer op de achtergrond aanwezig is.

Kijk uit naar je verslag!

Met Smakelijke Groet Dick

• Hendrik de vierde

He Marco, doe die kappers de groeten van dat mannetje uit Leusden:D

Was een mooie proeverij alweer een behoorlijke tijd geleden met alle jaargangen van deze bodega.

Hendrik

p.s. weet opeens welke fles er zo straks open gaat!

• Hendrik de vierde

Nou de mensen die toevallig de 2006 en niet de 2005 in hun kelder hebben kunnen gerust zijn!

Nu in het glas de 2006.

Diepdonkere kleur, doet jeugdiger wijn vermoeden.

In de neus een mysterieus samenspel van donker fruit, nobel hout(niet alleen eiken) en rode kersen.

Ik waan mij plots weer in de kelder aldaar:D

Totaal geen storende tannientjes, maar genoeg ruggegraad en voldoende zuren om nog heel lang mee te kunnen.

Denk dat over een paar jaar ie net iets minder zoet in zich heeft om alsdan 98+ H.P. te scoren.

Nu is het een gelijkspel met de punten van Dick96+

• romke van dijk

nu BLIJ! met deze flessen in mijn kelder :)

• Jeroen

Ikzelf ben een rasechte Bordeauxdrinker, maar je wilt toch wel eens iets anders, zeker naar al die dure jaren…

Recent Clos Mogador 2010 aangekocht en besloten om de 2005-er eens te proeven tijdens de herfstvakantie.

Ik had zelf totaal geen ervaring met Spaanse wijn (tja wat Rioja en Torres, maar meer niet).:S

Mijn vrouw was niet geinformeerd wat voor een wijn er op tafel kwam te staan ( de rollen zouden eens omgedraaid moeten zijn!!!)Heerlijk gourmetavondje met Hazenrug, Ree, Eendeborst en Lamsfilet, een ideaal uitgaanspunt om hem eens echt te testen.

Kurk eruit, en toen zag ik al meteen wat een kleur zeg, moest wel iets degelijks zijn…

INKTZWARTE kleur, geur van chocolade , leer , kruidig. Mooie lange afdronk, waanzinnige wijn!!!

Ben blij dat ik via jullie suggesties de 2010 heb aangekocht.

• Hendrik de vierde

Heb afgelopen zaterdag nog een kleine extra levering mogen ontvangen, het 2010 spul is nu ook al zo lekker!:D