Welk van de twee wijnmagazines slaan jullie het hoogst aan? En vergeet de rest even, Decanter, LRdVdF en al die andere bladen ken en lees ik. Maar als ik mij aan een Nederlandstalige uitgave wil laven, welke kies ik dan?
A
Volgens mij kom je er toch wel verder mee als je iemand anders nog zover krijgt dat hij/zij je een paar oude nummers van Proefschrift gaat toesturen
Ik denk dat je zelf zult moeten beoordelen wat je beter vindt en of je één van beide überhaupt nog wil gaan lezen. Welke krant je leest laat je toch ook niet afhangen van de subjectieve mening van een willekeurige trouwe lezer van een bepaalde krant?
Ikzelf ben bijvoorbeeld al lang geleden afgehaakt bij dit soort bladen (ook van de Decanter en LRdVdF). De Nederlandse bladen heb ik nooit veel gelezen, maar de Decanter en LRdVdF heb ik vele jaren in huis gehad. Mijn huidige mening is dat die bladen vooral veel herhalingen bevatten van oppervlakkige wijnartikelen en dat ook de tests/reviews die erin staan op zijn zachts gezegd nogal oppervlakkig en uiterst subjectief zijn uitgevoerd. Ze zijn m.i. echt gemaakt om ook gelezen te kunnen worden door de beginnende en niet te fanatieke wijnliefhebber, iemand die ook vooral niet bijleert over wijn nadat hij/zij begonnen is met het lezen van de bladen (zelf niet van het lezen van de bladen zelf). In mijn beginjaren als wijnliefhebber vond ik het echter wel leuk om te lezen en er zullen heel veel andere mensen zijn die het ook na vele jaren nog heel interessant vinden. Niemand anders dan ikzelf kan echter bepalen wat ik nu interessant vind om te lezen. Dat zal voor jou niet anders zijn.
Gegroet,
ChrisW
Een waar woord Chris (en Robert vervolgens ook). Maar het gaat hier naar mijn mening niet om een kwestie van smaak. Kijk, ik lees het NRC en niet alleen omdat ik de rest rommel vind (met De Telegraaf als ijkpunt voor smakeloze, tendentieuze journalistiek). Ik zoek inhoud, verdieping en dat niet op het gebied waar alleen mensen met een BLO-achtergrond interesse voor hebben.
Bij wijnmagazines ligt het toch wat anders; daar doen meningkjes er veel minder aan toe en naar wat ik begrijp is het veld van de bedoelde bladen nagenoeg hetzelfde. Maar als ik toch jouw lijn blijf volgen, herformuleer ik mijn vraag en deze luidt dan: welke van de twee vind JIJ de beste?
Mvg, A
Beste Apostata,
Persoonlijk vind ik Perswijn prettiger om te lezen dan Proefschrift. Ik vind de artikelen leuker, de columnnisten in Perswijn gewoon goed lezenswaardig. De achtergrondartikelen zoals de serie Terrroir, Het DNA van….en ……..proeft…….(met vaak goede recepten gewoon leuk en interressant! Met de proefnotities ben ik het lang niet altijd eens maar ik pluis ze wel uit en hou er soms met mijn aankopen rekening mee.
Ik ben pas sinds 1972 door het wijnvirus overvallen en las met plezier in de jaren 70 en 80 het fameuze blad “Wijn en Wijngaard” van Karel Koolhoven en mevrouw van Luyk! Ik zie Wijn en Wijngaard toch een beetje als een voorloper van Perswijn. Dat blad (wijn en wijngaard) heeft mijn liefde voor, en kennis van wijn zeker doen toenemen. Als het even mogelijk was (financieel en qua afstand) bezocht ik de daarin besproken restaurants met veel plezier. Veel van die restaurants zijn ondertussen allang verdwenen maar enkele hebben de tijd doorstaan en hier en daar nog een ster (of twee) weten te behouden of te verwerven>
Maar om kort te gaan: Perswijn dus!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?