Accijnstarieven 2014

• Udo Göebel

Berichtje in mijn inbox vandaag.

In het Belastingplan voor 2014 heeft het Kabinet wederom een accijnsverhoging voor alcoholhoudende dranken voorgesteld. Een meerderheid in de Tweede Kamer staat achter deze verhoging. Onder voorbehoud van goedkeuring door de Eerste Kamer gaan de tarieven met ingang van 1 januari 2014 voor zowel wijn, bier als gedistilleerde dranken met 5,75% omhoog.

Komt neer op 3,6 cent per fles wijn als alcohol tussen 8,5 en 15% zit.

• Robèrt Koopman

Gewoon uit nieuwsgierigheid, komt de btw nog over de accijns?

Of moet je dat apart berekenen?

• ChrisW

Ik denk dat we er in Nederland niet veel alcohol minder door gaan drinken :)

Als ‘we’ tegen vrijwel alle bezuinigen stemmen, moeten we m.i. op zijn minst niet klagen bij belastingverhogingen. Aangezien we nog steeds op een verschrikkelijke manier op de pof leven als BV Nederland, zouden alle belastingen eigenlijk nog veeeeeeeel verder omhoog moeten om te voorkomen dat we over een aantal jaar het gat alsnog met rente en ook nog met een minder aantal werkende mensen gaan betalen.

Mvg,

ChrisW

• Jacob M

Robèrt,

Inderdaad de accijnsbelasting wordt via de omzetbelasting nogmaals belast…

Jacob

• Marco***

Ben blij dat ik morgen weer naar Duitsland rij. Bezoekje Ahrdal en dan inslaan.

Gr,Marco

• iRalph

Dat is lastig te zeggen Robert. Accijns is een kostencomponent. En je moet gewoon voldoende marge maken op je producten om uit je kosten te komen (en wat te verdienen). In the end betaal je als consument dus btw over de accijns.

• John Copier

De wijnbloggers zetten het nog eens op een rij!

http://wijnbloggers.nl/accijnsverhoging-wijn-2014/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=accijnsverhoging-wijn-2014

• Robèrt Koopman

Toch vreemd eigenlijk dat diverse regeringen maar doorgaan met het verhogen van alles wat je maar kunt bedenken….

Mijn ouders zijn in 2000 verhuisd naar de grensstreek met Duitsland en doen vanaf die tijd nagenoeg al hun boodschappen daar.

Sinds 2000 heeft mijn vader nooit meer benzine getankt in Nederland.

Stel dat er nu een strook van 20-25 kilometer Duitsland boodschappen in Nederland komt doen, en tanken, omdat het hier zo lekker goedkoop is.

Dat levert misschien wel veel meer op dan nu steeds maar die verhogingen?

En met de grens van België geldt waarschijnlijk hetzelfde?

Nederland denkt altijd maar aan verhogen verhogen, misschien eens tijd om te denken aan verlagen verlagen?

• iRalph

zucht, dezelfde domme fouten worden weer nagekakeld door het SBS en Telegraaf volk

• Robèrt Koopman

Zonder een oordeel te vellen over TV kijkers en/of krantlezers maar over welke fouten heb je het?