Als je het leuk vindt, moet je je hier vooral mee bezighouden. Maar niet omdat de wijn zo veel zal verschillen. Ten eerste zal je het nooit weten hoe de wijn zonder trillingen geproefd zal hebben en ten tweede denk ik dat andere zaken veel meer invloed hebben zoals hoe heb je geslapen de nacht voordat je de wijn gaat nuttigen, wat heb je die dag gegeten, wat heb je net van te voren gegeten, wat eet je erbij, ben je wat verkouden, hoe is je humeur, zit je in een relatie crisis, hoe gelukkig ben je, etc, etc
Ikzelf ben ook nogal een audio liefhebber
Als ik zie hoeveel mensen bakken met geld uitgeven aan net weer een betere eindversterker, of kabeltjes, etc. Om je rot te lachen. 80% van het geluid wordt bepaald door akoestiek: welke vloer heb je, welke gordijnen hanger er. Zijn de gordijnen open of dicht, waar zit je, etc, etc. Allemaal zaken die veel en veel meer bepalend zijn dan luidspreker kabels van 100 euro de meter…
Met wijn is het idem zo, is mijn bescheiden mening. Maar nogmaals, als je het leuk vindt om zo lekker aan te rommelen: vooral doen. Dat is de beste reden.
My 2 cents