He het bericht over sfurzat is verdwenen!

• W. Os

Geinspireerd door het bericht over Sfurzat van Colette en de beantwoording van Mathieu (helaas berichten verdwenen??) Ben ik mijn kelder nog eens ingedoken en in het nebbiolohoekje trof ik een Riserva speciale Valtellina Superiore 2008 DOCG van Fratelli Bettini uit San Giacomo di Teglio aan.

Heeft iemand ervaring met deze wijn? Ik denk dat ik de fles nog maar een jaartje of 8 weer terugleg in zijn hoekje of moet ik deze wijn binnen 5 jaar drinken ?

groet

W. Os

• Mathieu Wechseler

Hallo W.Os

Dat bericht is verhuisd naar “Handelsberichten”. Kennelijk was het reclame. Zou zomaar kunnen, maar dat was niet het eerste waar ik aan dacht. Ik was inderdaad getriggerd door Sfurzat en dacht: “die heb ik ook nog liggen”. Ik bedoel maar, soms kan een bericht je inspireren zonder een oordeel over de inhoud te geven.

Ik heb in elk geval vanavond mijn laatste restje Sforzato met vrouwlief gedronken en hij stond nog als een huis. Jouw Riserva van de gebroeders Bettini ken ik niet, maar denk je niet dat ie nog wat jong is? Persoonlijk, maar dat weet jij ook als italokenner, vind ik dat Nebbiolo van goede kwaliteit pas na 10 jaar interessant begint te worden. Ik adviseer dus nog ff geduld!

Amitiés,

Mathieu

• W. Os

De wijn ligt alweer diep weggeborgen Mathieu over 5 jaar nog maar eens opzoeken!. Mijn vraag was ook wel een beetje een open deur!

Bedankt voor de beantwoording.

Ik wens je een goed weekend (met wat mooie flessen uiteraard)

groet

W. Os