Syrah vs. Shiraz-proeverij

• Peter B

Strakke notities, Sander. Op een enkele wijn of een paar puntjes na kan ik me hier prima in vinden!

Ik ben redelijk onbekend met wijnen uit de Noord Rhone en om dan zulke wijnen in je glas to krijgen… prachtig!

De eerste flight nog eens dunnetjes over gedaan en ik moet zeggen dat de Les Emiates (piraat, carignan van meer dan 100 jaar oude stokken) inderdaad een dag later het beste voor de dag kwam.

Romke, leuk dat je een keertje bij ons in het Dordtse bent aangeschoven en Juan, bedankt voor de gesponsorde fles, die inderdaad prachtig presteerde!

Peter

• Chris

Mooie notities Sander ,jammer dat ik er niet bij kon zijn, hou mij voor de volgende keer vanharte aanbevolen.

Aantal bekende wijnen die ook hier goed scoren zoals de dode arm en A. Voge.

Gr.Chris,

• Mvdhoorn

Inspirerende lijst wijnen & dito notities.

Bedankt voor het delen deze mooie proefnotities.

Cheers,

Marco

• Apostata

Ik zie dat daar het schappelijk geprijsde broertje van de Rasa staat, midden tussen het geweld van veel kostbaardere wijnen. Met Rasa als inzet was de uitkomst een andere geweest…

• Sander

Dan had een Indiaase wijn misschien wel een middelmatige Spanjool verslagen :). Op de één of andere manier krijg ik toch niet de aandrang om het uit te gaan proberen :D.

Op het achteretiket van de Sula stond vermeld dat de wijn alleen voor de buitenlandse markt bestemd is… Indiërs drinken zelf waarschijnlijk liever water uit de Ganges :).

• Apostata

Nee Sander, die drinken liever rum en whisky van eigen stook. En niet voor de gezelligheid, maar om zo snel mogelijk starnakel dronken te worden. Dat doen ze in zogenaamde “English Wineshops”. Ze kopen daar één of meer van die flessen en daarmee verdwijnen vervolgens in een donker achterkamertje waar meer van die kerels zitte - het zijn alleen mannen. Het pleegt daar niet gezellig te zijn. Het zijn voornamelijk riksja- en vrachtwagenchauffeurs, maar ook adcocaten en artsen. Die laatsten gaan vermomd: hun sociale satus maakt het ongewenst herkend te worden.

Het drinken van wijn is voorbehouden aan de modernenere, jonge Indier, waaronder vrouwen. 95% Van de binnenlandse productie wordt ter plekke genuttigd. De paar druppels die over de grens komen zijn voor de producenten van ondergeschikt belang.

Tip 1: probeer de Rasa Syrah, die is mooi. Tip 2: lees het aankomende decembernummer van Proefschrift. Daarin staat een special over de sociaal-religeuze context bij de wijnproductie in India. Het zal voor veruit de meesten onder ons een eye-opener zijn.

A

• Dick Schinkel

Toevallig de auteur van deze special A. ?

Ook onder je nickname ?

wel aardig gevonden trouwens, “ de Afvallige ”

Met Smakelijke Groet Dick

• Apostata

Ik ga je niet uitleggen dat het mijn échte naam is, dat geloof je toch niet…

A