Prikrestaurants: Februari 2014

• Robèrt Koopman

Dit draadje is bedoeld voor beschrijvingen van wijn-spijscombinaties (privé alswel in restaurants), restaurantbezoeken en restaurantrecensies. Wel plaatsen we daarbij de wijn-spijscombinaties, zowel privé als in een restaurant en de wijnkaart centraal en geven we in voorkomende gevallen aan hoe er wordt omgegaan met BYO/kurkengeld. Van een restaurant kunnen verder alle facetten beschreven worden als sfeer, inrichting, keuken, bediening en wijnkaart.

Ook korte berichten over bezochte restaurants zijn welkom. Notities over prijzen, open wijnen, sortering halfjes, kwaliteiten en de bevlogenheid van de Sommelier. Meld het hier, daar worden we met zijn allen wijzer van.

Webmaster en moderatoren.

• Hendrik de vierde

Het zusje van de Librije 2 bandensterren?

Dat hebben we deze week even gecontroleerd, en ik moet zeggen: in tijden niet zo lekker gegeten>:D<

Wij gingen voor het 5 gangen Iens menu. Perfecte gastvrouw, aardige Cava en bijna allemaal schitterende gerechtjes.

Eentje werd met wat lange tanden tegemoetgetreden. De gastvouw bemerkte onze aarzeling..

Dan maken we wat anders, ik heb een keuken vol koks:D

98+ H.P. voor het Zusje, en Boer moet nog oppassen.

• John Copier

Voor de 2e keer maar wel een ander restaurant. Op de radio wist men al te melden dat de moleculaire keuken de oorzaak is. Of dat ook zo het geval is zal nog moeten blijken.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20140202_00959281

Voor mij voorlopig maar even geen 3*** restaurant.:D

Vorige week heb ik een duikvlucht boven Rotterdam gemaakt na mijn bezoek aan “Fred”. Wat een mooie gerechten en wat een sfeer. Wel 2**. B)

Kleine aanvulling: Dinner heeft 2**.

• ChrisW

Het is hier op het prikbord wel vaker besproken, maar op lage temperatuur garen (waar Heston Blumenthal een van de voorvechters voor is) heeft denk ik ook zijn risico's. Ik weet niet of dat ermee te maken heeft, maar hij zoekt volgens mij met zijn kookkunsten de limieten op van hetgeen qua hygiëne nog net wel/niet kan.

Mvg,

ChrisW

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.