Ik weet het…..hiermee roep ik weer ellende op me af…..en dan moet je weten dat het me al meer dan 24 uur gelukt is om niet te reageren……..MAAR……is dit niet heel erg Hollands?
En nee, ik bedoel het niet respectloos, niet arrogant, hou (in principe) ook niet van “verspilling” etc etc, maar waar hebben we het hier nou over? We hebben het over jouw passie….die kast ligt vol met jouw “kinderen” (anders schaf je niet zo'n kast aan namelijk….toch?)….geen idee van de waarde van die kinderen, maar laat ik uitgaan van 100 flessen a 25 euro is 2500 euro. en dan zit ik heel voorzichtig (want de goedkopere flessen liggen in dozen en rekken naast de kast)……..als je de kast in de wintermaanden zou uitzetten bespaar je 15 euro? 20 euro?……kortom: minder dan 1% besparing om een bepaald risico te lopen (ook al is ie misschien minimaal) met je “kinderen”……
Ik bedoel het uiteraard niet persoonlijk maar vraag mij echt af of dit soort “overdenkingen” ook buiten het Calvinistische Nederland voorkomen???…….misschien ligt het echt wel aan mij en vindt het merendeel van het prikbord dit niet vreemd maar normaal. Kortom: spoor ik gewoon niet!…:S ….Daar hou ik terdege rekening mee!
Binnenkort maar eens op consult bij de Doktert in Gilze…….hij kan me vast helpen…..
Hasta luego
John