een bubbel en een "klassieker"

• Juan

Gisteravond thuis gedronken:

Cristal Roederer 1997. Cristal vind ik altijd lastig in zijn jeugd. Nu, op bijna 17 jarige leeftijd, is hij volwassen en komt ie geweldig voor de dag. Ragfijne bubbels die smelten op je tong. Enorme frisheid verweven met complexiteit en een enorme lengte. genieten! 98/100

Almaviva 1999. 3e jaargang van deze klassieker uit Chili. Blijft vreemd klinken….klassieker uit Chili…maar toch is dit zo. Meteen vanaf de start zijn ze er in geslaagd een perfecte “oude wereld Bordeaux wijn” te maken. Iets wat niemand anders tot op heden is gelukt in Chili als je het mij vraagt. En niet alleen is het ze gelukt de stijl zo te maken. Hij is ook nog eens geweldig van kwaliteit. Almaviva koop ik zo goed als jaarlijks en heb ik inmiddels al een keer of 15 blind in een Bordeaux tasting gestopt. Kan me niet herinneren dat ooit iemand hem als Chileen heeft herkend….sterker nog……in 95% van de gevallen heeft niemand in de gaten dat ie niet uit Bordeaux komt en eindigt hij is in de top. Hulde aan het wijnmakers team. Deze 99 was open for business! prachtige neus van tabak, bramen, leer. Sappig in de mond. Kruidig. heerlijk sap! 94/100

Hasta luego

John

• Peter vdB

Dat is dus met recht een super piraat, John, die Almaviva. Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit die zwoele kersen-toets die veel Chilenen hebben bij Almaviva heb geproefd.