Bordeaux en ander spul.

• Chris

Gisteren een aantal wijnen geproefd die het delen waard zijn.

In Alkmaar bij mijn zus een 2 tal wijnen gedronken uit Zuid-Scharwoude.

De Koen in rood en wit en ik moet zeggen ze waren zeer goed binnen te houden!

Sappig en heerlijk fris met goede zuren 14.5/20.

Neil Ellis cabernet sav.2006

Heerlijke ZA Cabernet met lekker fruit en een stevige structuur 17/20

Chat. La Louviere 2000 Graves

Mooie ingetogen geur .hout en zwarte bes strenge wijn moet zich nog ontplooien voor nu 16/20

Chat. Cabonnieux 1996 pessac-Leognan.

Stal en mest in geur en smaak ,geheel uitontwikkeld zachte aanzet mooie balans 16.5/.20.

Chat.Phelan-Segur 2003 st.Estephe

Ingetogen , room nog een stevige tannine structuur niet geheel op dronk 16.5/20

Chat.Montrose 2003 St. Estephe.

Zeer verleidelijke geur Room luxe hout ingepakte tannine,s krachtig een WOW wijn.

Prachtig zwart fruit w.o. braam en zwarte bessen zeer gelaagd met een minuten lange afdronk , een eer om dit te mogen drinken TOP! 19+/20

Chat. Canet-Piola 2001 St.Emilion.

Uitgebalanceerde wijn krachtig nog met voldoende sappig fruit ,bosgrond inkt en tabac.

Kan nog jaren mee maar helaas mijn laatste fles alweer. 17.5/20.

Chat.Siran 2000 Margaux.

Room en sap krachtige wijn met fraaie tannines en zuren zit prima in elkaar 17.5/20.

Chat. Leoville Poyferre 2000

Prachtige wijn zit perfect in elkaar ,room, mocca, fijn hout , pure weelde , nog een lang leven voor zich, WOTN 19.5/20 een van de mooiste wijnen dit jaar!! 19.5/20 .

Als afsluiter een fraaie Chat Lamothe 2001, zoete zooi uit bordot een feest om te drinken en heerlijk bij de Stilton!.

Gr. Chris,

• Peter vdB

Heerlijke proeverij, zo te zien, Saint Julien rules!

Was dit de line up, Chris? Zouden Graves en Pessac Leognan hoger hebben gescoord als ze later in de proeverij zouden staan? (Ja, dat zijn van die psychologische effecten)

• Dick Schinkel

Dank voor het delen Chris!

Mooie wijnen, de LP 2000 is ook een favoriet van mij,

een paar jaar geleden bij de Trio Leoville Tasting bij John was hij de winnaar:D

Met Smakelijke Groet Dick

• Chris

Zo was de line-up Peter, zou het zo zelf niet gedaan hebben maar ach ik was op visite:-).

Zou best kunnen dat de Graves hoger gescoord zo hebben als ze later in de line-up stonden.

Gr.Chris,

• Juan

Leuke zus Chris!

Montrose 2003 en Poyferré 2000 zitten beiden absoluut in mijn favorietenhoek en scoor ik even hoog als jj. Met de kanttekening dat de Montrose een potentiële 100 punter is…..

Hasta luego

John

• Jacob M

Een hele mooie lijst, die nog uitgebreider zou zijn geweest mits ik ook had gekund - kennelijk wel wat gemist…

PS - Chris, volgens mij is het verstandig na de tweede wijn een regel toe te voegen als: erna met wat vrienden ;)