wijn verzending

• dimi

Zal bij een aantal misschien ook wel voorkomen, maar afgelopen week ook weer ‘wat’ ergernis gehad met ontvangen van wijn.

Dit geval:

Ik koop 12 flesjes wijn bij een internetwinkel voor euro 600,-

Je krijgt netjes bericht dat je flessen zijn verzonden op 11-12 (helaas zonder tracenummer door te geven) van NL naar BE

Op zondag, 4 dagen later, loop je eens naar je brievenbus, kaartje van een niet nader te noemen bezorgservice:

u was op 12-12 niet thuis, heb de dozen om de hoek onder een paar stenen verstopt.

In die 4 dagen hebben we 2 dagen met nachtvorst gehad en een dag behoorlijk regen.

Geschrokken en balend loop je naar de omschreven plek.

Daar aangekomen zie je dat de dozen kletsnat zijn, eentje ingezakt en stinken naar de schimmel van de bladeren en de beschimmelde betonklinkers.

als je vervolgens de wijnhandel belt om dit te melden,komt het volgende in deze volgorde:

-heeft geen invloed op de kwaliteit van de wijn (2 dagen nachtvorst, schimmellucht en etiketten die nat zijn, zal best maar voor een 2e hands auto met deuken, veel roest en de olie al 150.000 km in de moter koop je ook niet voor de feestprijs)

-had je eerder in je brievenbus moeten kijken

'oplossing' de flessen gaan retour en ik krijg mijn geld terug, geen nieuwe wijnen (wil ik wel), want ze kunnen niet garanderen dat tijdens het transport van spanje naar nl het transport niet is blootgesteld aan nachtvorst. Volgens mij laten ze zich een beetje kennen.

Andere voorvallen uit het verleden:

kistje mouton 98, karton was paars en je hoorde het glas rammelen: of ik even wilde tekenen dat ik het pakket in goede staat had ontvangen.

3 flessen lafite 90, had verzender los in de doos gedaan, direct uit de klimaatkast…alle etiketten naar de kl*te

1 kist div. behoorlijke wijnen (euro 2000) voor je voordeur, terwijl je een weekend weg bent en dan zondag terugkomt en hem kletsnat aantreft.

(en als je de trace er dan bijpakt, is hij ‘gewoon’ afgeleverd bv bij buren en getekend)

Vorige adres wisten ze het: als ik niet had getekend , had ik het niet ontvangen…na 1x schadeclaim hadden ze het door…de wijn smaakte trouwnes toen extra lekker :D

Redelijke partij wijnen uit ierland besteld, hij zal wel voor geconditioneerd transport zorgen: zitten ze in een vrachtwegen van -2 tussen het vis!!!!

(retour afzender gedaan, maar heeft wel eerst een week bij mij thuis staan stinken)

Ik sta er van te kijken dat ik tegenwoordig ook steeds vaker mijn en-primeur wijnen ‘gewoon’ met tnt/dpd etc. thuis gestuurd krijg.

Weer bewezen waarom ik altijd liever de wijn zelf ophaal.

Wat zijn jullie ‘fijne’ ervaringen met transporteurs?

MvrGr Dimi

• Robèrt Koopman

Buiten in de tuin zetten onder een paar stenen?

Foto gemaakt en bellen met de bezorgdienst?

Dit is absoluut niet de bedoeling uiteraard!

De wijnhandelaar kan hier natuurlijk niets aan doen.

• Juan

Alleen uit Duitsland laat ik wijnen bezorgen (alleen maar goede ervaringen mee). Al mijn overige bestellingen ga ik ALTIJD zelf ophalen. Al moet ik er 10 uur voor rijden.

Hasta luego

John

• dimi

@Robert:

Klopt, verzender kan er weinig aan doen, maar zijn 1e reactie vind ik vreemd en zijn afhandeling ook.

@Juan:

Ik haal het ook in 99% van de gevallen zelf op, maar met een internetwinkel is het lastig :D

Sta ervan te kijken hoe vaak zendingen nog goed aankomen, heb vroeger wel eens achter de schermen mee kunnen kijken bij de grote koeriersbedrijven.

Als er fragile op staat wordt er bij wijze van spreken nog harder mee gegooid….staan zat ‘leuke’ filmpjes op youtube over bezorgers.

Snap hun frustratie wel:nergens is er iemand thuis en moeten ze alles in hun bus weer verplaatsen….maar dat mag nooit een reden zijn om goederen van anderen stuk te maken of onjuist te behandelen

Probleem zit hem vooral bij de leidinggevenden daar.

En ach voor hun is het maar 0,000001% van de zendingen en met een beetje pech kan je ook fluiten naar je centen:

Doorgaans max verzekering euro 500 per zending en hoe stel je de schade vast ?

Volgens hen is er waarschijnlijk geen schade, de flessen zijn heel en vol.

Soms kan je bijverzekeren, mag jij premie betalen omdat zij er niet als goede huisvader mee omgaan.

MvrGr Dimi

• ChrisW

Ik haal ook het liefst mijn wijn zelf op maar moet zeggen dat ik met wijn die ik heb laten bezorgen volgens mij alleen maar goede ervaringen heb (ook met bezorgingen uit Duitsland). Er wordt vaak wijn bezorgd als er niemand thuis is, maar dat wordt steevast goed in ontvangst genomen door buren.

Ik zorg wel dat er nooit wijn wordt bezorgd als het (mogelijk) erg warm wordt of enorm gaat vriezen.

Mvg,

ChrisW

• Robèrt Koopman

Nadeel tegenwoordig is dat er bezorgers zijn die niet betaald krijgen bij geen aflevering,

PostNL, of hoe heten ze tegenwoordig, is daar een goed voorbeeld van.

Ik ben “altijd” thuis en krijg van de hele buurt de pakjes hier, ik neem alles aan maar teken nooit voor pakketten want die neem ik niet aan.

De bezorgers zijn blij met mij B)

• dimi

Dus jij kan over een paar dagen hun kerstpakketje(s) te gemoedt zien:D

Dank voor de tip…heb het nu met een t erachter gedaan :D en zal voortaan alles door de spelling controle gooien>:D<

Sorry was gisteren niet thuis voor het dictee

• Robèrt Koopman

Gisteren al de eerste :D

Flink zwaar maar moest hem weer afgeven…..

• Juan

Gisteren weer de jaarlijkse zalm van 2kg afgeleverd gekregen….stel je voor dat zoiets een paar dagen buiten de koeling blijft…..mijn vader is er weer blij mee….:D

Hasta luego

John

• romke van dijk

Ik verzend meestal met DPD in Duitse dozen :). Die dozen zijn echt hufterproof.

En dat gaat verschrikkelijk goed.

Bodes zijn heel creatief in het afleveren bij buren. En tot nu toe geen leveringsklachten.

Het is ook raar want ik ben er eigenlijk een beetje verbaasd over…

Bovenstaand verhaal zou me ook ziedend maken en de leverancier is verantwoordelijk tot het bij de klant binnen is.

Groet, romke