Zal bij een aantal misschien ook wel voorkomen, maar afgelopen week ook weer ‘wat’ ergernis gehad met ontvangen van wijn.
Dit geval:
Ik koop 12 flesjes wijn bij een internetwinkel voor euro 600,-
Je krijgt netjes bericht dat je flessen zijn verzonden op 11-12 (helaas zonder tracenummer door te geven) van NL naar BE
Op zondag, 4 dagen later, loop je eens naar je brievenbus, kaartje van een niet nader te noemen bezorgservice:
u was op 12-12 niet thuis, heb de dozen om de hoek onder een paar stenen verstopt.
In die 4 dagen hebben we 2 dagen met nachtvorst gehad en een dag behoorlijk regen.
Geschrokken en balend loop je naar de omschreven plek.
Daar aangekomen zie je dat de dozen kletsnat zijn, eentje ingezakt en stinken naar de schimmel van de bladeren en de beschimmelde betonklinkers.
als je vervolgens de wijnhandel belt om dit te melden,komt het volgende in deze volgorde:
-heeft geen invloed op de kwaliteit van de wijn (2 dagen nachtvorst, schimmellucht en etiketten die nat zijn, zal best maar voor een 2e hands auto met deuken, veel roest en de olie al 150.000 km in de moter koop je ook niet voor de feestprijs)
-had je eerder in je brievenbus moeten kijken
'oplossing' de flessen gaan retour en ik krijg mijn geld terug, geen nieuwe wijnen (wil ik wel), want ze kunnen niet garanderen dat tijdens het transport van spanje naar nl het transport niet is blootgesteld aan nachtvorst. Volgens mij laten ze zich een beetje kennen.
Andere voorvallen uit het verleden:
kistje mouton 98, karton was paars en je hoorde het glas rammelen: of ik even wilde tekenen dat ik het pakket in goede staat had ontvangen.
3 flessen lafite 90, had verzender los in de doos gedaan, direct uit de klimaatkast…alle etiketten naar de kl*te
1 kist div. behoorlijke wijnen (euro 2000) voor je voordeur, terwijl je een weekend weg bent en dan zondag terugkomt en hem kletsnat aantreft.
(en als je de trace er dan bijpakt, is hij ‘gewoon’ afgeleverd bv bij buren en getekend)
Vorige adres wisten ze het: als ik niet had getekend , had ik het niet ontvangen…na 1x schadeclaim hadden ze het door…de wijn smaakte trouwnes toen extra lekker
Redelijke partij wijnen uit ierland besteld, hij zal wel voor geconditioneerd transport zorgen: zitten ze in een vrachtwegen van -2 tussen het vis!!!!
(retour afzender gedaan, maar heeft wel eerst een week bij mij thuis staan stinken)
Ik sta er van te kijken dat ik tegenwoordig ook steeds vaker mijn en-primeur wijnen ‘gewoon’ met tnt/dpd etc. thuis gestuurd krijg.
Weer bewezen waarom ik altijd liever de wijn zelf ophaal.
Wat zijn jullie ‘fijne’ ervaringen met transporteurs?
MvrGr Dimi