wijn verzending

• Willem(***)

Vorige week 40 flessen wijn besteld, die werden 2 dagen later geleverd.

Deze jongen was niet thuis, er lag een briefje op de deurmat. Uw wijn staat in de schuur achter in uw tuin, met vriendelijke groet..

Ik in de schuur kijken en daar staan de dozen netjes afgestapeld.

de leverancier is Residence-Wijnen en de transporteur Dobbe transport.

De leidinggevende door wie deze transporteur is geselecteerd, had een scherp oog voor kwaliteit en de leverancier blijft een topper. Die leidinggevende schijnt een enorm toffe peer te zijn.

Btw dezelfde ervaring met Wijn van Joop en Sjaak Kaptein, beide leveranciers tot in de achtertuin met een meer dan uitstekende service en aftersales.

Kortom ken uw levererancier

• Dick Schinkel

De afgelopen jaren zijn inmiddels enkele honderden flessen wijn bij mij afgeleverd.

Meestal in hufterproof dozen.

Uit Duitsland, Spanje, Italië, Frankrijk en Nederland, met maar een keer een kapotte fles, die door de leverancier op een perfecte manier werd vervangen.

Een maal zelfs een Duitse leverancier, waar ik nog nooit iets besteld had, stuurde de wijnen op zonder dat ik vooraf betaald had, na levering nog een telefoontje of alles goed was aangekomen, ging toch om een bedrag van een kleine 1000 Euries

Vaak ook niet thuis, wijnen werden netjes volgens mijn afleverinstucties bij buren, overburen en daar weer de buren van afgeleverd ;)

Net als Willem dus, ken uw levererancier

Met Smakelijke Groet Dick

• dimi

Beste Dick/ Willem(***),

Dat het misgaat kan gebeuren, neem ik verzender (in principe) niet kwalijk, hoe er vervolgens gereageerd wordt neem ik hem wel kwalijk.

ivm in principe: De flessen waren gewoon in hun normale standaard kartonnen doos verzonden met postnl, zonder extra bescherming als bv styropor (tegen temperatuur/breuk /vocht etc. )

Dan neem je toch wel een risico vind ik.

Wonen erg afgelegen , met slechts een directe buur, die ook vaak niet thuis is.

Doorgaans dan gewoon een brief dat je het af kan halen bij het kantoor.

Ivm ken u leverancier:

Met de kerstgedachte in het hoofd wil ik geen namen noemen.

Zal ik maar zeggen/denken dat de beste man het druk heeft gehad en baalt dat hij straks 14 dagen bij zijn vrouw moet zitten.

MvrGr Dimi

• Robèrt Koopman

Ken uw leverancier!

Klopt helemaal,

Ik bestel regelmatig Zuid-Afrikaanse en Duitse wijn en beide verkopers brengen dat persoonlijk bij mij thuis.

Dat tandje extra maakt het voor mij eenvoudig om daar te bestellen, je weet met wie je zaken doet.

Dan is wijn kopen een feest, klinkt misschien wat over de top maar zo ervaar ik het wel.

Wijn kopen is toch iets anders als noem het maar, voor mij wel.

• Juan

Ligt er natuurlijk ook aan wat voor wijnen iemand aanschaft. Zijn het jonge wijnen (waar het meestal om gaat) die je zelf ook relatief jong gaat drinken dan is het allemaal niet zo belangrijk omdat er wijzig schade aan te richten valt…..

Bij rijpe wijnen wordt het verhaal al anders…..en als je ook nog wijnen koopt voor de “handel” dan is het zelfs belangrijk dat het etiket en capsule intact blijven…..veel variaties mogelijk.

Hasta luego

John

• iRalph

Als jij niets getekend hebt en de chauffeur van DPD/DHL/GLS, etc is zo lomp om het spul maar ergens neer te kwakken dan adviseer ik de leverancier te bellen en zeggen dat je niets gekregen hebt ook al heb je het wél gekregen. Immers de koerier kan niet aantonen dat het aan jou of buurman is overgedragen. Er is geen handtekening voor ontvangst. Leverancier is hiervoor verzekerd.

De chauffeur mag dit gewoon nooit doen. Sterker nog, de chauffeur krijgt hiervoor een waarschuwing van DHL/GLS, etc. Twee waarschuwingen en hij kan exit. Dus, om de leercurve stijl te houden: claimen! Krijg je geld terug en je hebt de wijn toch lekker in je kelder liggen, dan moet je zelf weten wat je met het geld doet. Nieuwe wijn kopen of storten op een goed doel. Up to you

Je pakket is overigens verzekerd tot 550 euri inkoopwaarde. Maar dat is niet jouw probleem. Raakt het kwijt, dan moet je gewoon geld terugkrijgen van de leverancier

En ja, bij DPD, GLS, DHL, UPS, etc, gaan ze niet zachtzinnig om met je flessen wijn. Logisch, want ze hebben geen benul want er in die pakketten zit. Computers, flatscreens, alles wordt vervoerd. Verpakking is dus extreem belangrijk. Het is en blijft een systeemvervoerder. Daarom kost dat pakket van 25 kg met wijn ook maar een schijntje. Ga je het behandelen als een babytje van A naar B, dan gaat het al gauw 10-50 x zo duur worden en dan wordt er ook moord en brand geschreeuwd.

Gewoon dus een fact of life. 99,5% van de gevallen gaat het goed. Ik heb al honderdduizenden wijnpakketten verstuurd en het percentage breuk of vermissing ligt onder de 0,5%. Maar dan is het ook wel heel goed verpakt. Verpakking is dus extreem belangrijk.

• Peter vdB

*nooit niet doen* Ralph? dus altijd :D

• iRalph

LOL! :D

• TGG

Hier nooit problemen. de diverse transportbedrijven bellen altijd netjes op voir aflevering afspraak.

Theo

• jon-ie

Het is juridisch vrij eenvoudig: de afzender heeft zorg te dragen voor ordentelijke bezorging. E.e.a. is vastgelegd in het BW. Daarnaast is deze internetkoop gedaan onder de wet koop of afstand dus opzegbaar zonder opgave van reden.

Dus simpel: geef aan de leverancier aan (met het vervoerbedrijf heb jij geen overeenkomst) dat hij niet conform heeft geleverd, je vordert naleving van de koopovereenkomst d.w.z. de gewenste en bestelde wijn conform hetgeen je er redelijkerwijs van mag verwachten. Evt. kan je de overeenkomst zonder opgaaf van reden ontbinden, stuur de wijn terug en je moet je geld terug krijgen.

Dit geeft goede info: http://www.consuwijzer.nl/thema/kopen-op-afstand

succes.

mr.J.