Clos Mogador internet site!!!

  • Dick Schinkel

    Na jaren en jaren “onder constructie” is hij er! B)-

    Veel leesplezier :

    http://www.closmogador.com/index.asp

    Met Smakelijke Groet Dick

  • iRalph

    Netjes, maar nog steeds niet helemaal af.

    Ik kan er niet kopen. Erg dom

  • sjaak

    Vind een aantal van de foto's op de site van een bovenwereldse schoonheid.

    Dat je op de site niets kan kopen vind ik van een klassieke beschaafdheid die gelukkig nog steeds bestaat.

    Sjaak Kaptein

  • iRalph

    Sjaak, kun je uitleggen waarom je dat 'beschaafd" noemt?

    gr, Ralph

  • Peter vdB

    Het is beschaafd bij een kundige wijnhandelaar te kopen, Ralph, ipv bij een website >:D<

  • Robèrt Koopman

    Omdat niet elke site altijd om verkoop moet gaan misschien?

    Of je dat “beschaafd” moet noemen mag de schrijver zelf bepalen.

    CM verkoopt blijkbaar alleen rechtstreeks aan geselecteerde handelaren en hebben geen zin in particuliere handel.

    Scheelt waarschijnlijk een enorme berg werk? En het geld verdienen ze blijkbaar toch wel.

  • iRalph

    Robert, de site is best netjes, maar nogal amateuristisch

    Voorbeeld:

    Ik drink een fles wijn van dat domein op een terras in Madrid waar ik toevallig met mijn liefje ben. Ik fotografeer de fles want ik wil bij thuiskomst die fles wel kopen. Ik kom thuis en ik ga Google eens raadplegen. De kans is nagenoeg 100% dat ik op deze site kom omdat hij naar alle waarschijnlijkheid bovenaan staat in Google als ik de keywords gebruik van het etiket.

    Dan kom ik op de site. Ik kan niets kopen en sterker nog: ik kan niet eens zien waar ik het wél kan kopen. Erg dom. Je beste marketing product is de wijn zelf. Zo dom om de mensen die je wijn geproefd hebben en goed bevonden hebben zo rampzalig slecht op te volgen. De spanningsboog tot koop is er een paar dagen. Dan is deze consument ready to buy. Maar die consument blijft natuurlijk niet eeuwig zoeken. Na een paar dagen denkt hij: FY! En dan ben je de consument voor eens en altijd kwijt. Dat noem ik heel dom.

    Om het dan ‘beschaafd’ te noemen dat je er niet kunt kopen, vind ik bijna aandoenlijk romantisch en niet van deze tijd.

  • Robèrt Koopman

    Maar als de wijnmaker al zijn wijn al verkocht heeft aan de tussenhandel?

    Dan zit hij niet op consumenten te wachten misschien?

  • Juan

    Ik vind dat je enorm ver doordraaft Ralph en alles vanuit de commerciële kant bekijkt / veroordeelt terwijl de maker misschien (waarchijnlijk) compleet andere doelen voor ogen heeft.

    Persoonlijk deel ik jouw mening dus zeker niet. Zijn doelgroep WEET waar zijn wijnen te koop zijn en als ze zijn wijnen niet kennen en “toevallig” in het glas krijgen komen ze er vanzelf achter waar ze zijn wijn kunnen kopen. Daar hebben ze de site van Clos Mogador helemaal niet voor nodig.

    Ik vind de site prachtig en juist heerlijk “amateuristisch”. Zit helemaal niet te wachten op een “winkelwagentje” of wat dan ook wat met de verkoop van de wijnen te maken heeft. Ik wil mooie foto's zien en achtergrond verhalen lezen over de wijn en de personen erachter. Laat handelaren maar dikke moderne commerciële sites maken……

    Hasta luego

    John die nu 23 jaar in Commercie en Marketing zit maar duidelijk door een andere bril kijkt…..en dat maakt het weer mooi….B)

  • ChrisW

    Ralph,

    Ik denk dat in het huidige Google-tijdperk de consument die geïnteresseerd is in het kopen van Clos Mogador helemaal geen site van Clos Mogador zelf nodig heeft om uit te zoeken waar hij de wijn het beste kan kopen.

    Ik denk ook dat heel erg weinig ‘topproducenten’ op hun site wijn te koop aan bieden … for good reasons. Dat is namelijk niet alleen potentieel veel hassle met eindklanten wat ze liever aan anderen overlaten, maar is ook heel erg lastig te combineren met internationale handel met goede partners in vele landen die voor jou de wijn verkopen, mogelijk tegen t.o.v. elkaar erg verschillende prijzen (zo is me wel meerdere keren opgevallen dat Clos Mogador bij veel verkooppunten in Spanje duurder is dan dat ik de wijn in Nederland kan kopen). Wijnhuizen in Bordeaux hebben met dezelfde problematiek te maken. De universele oplossing voor de wijnhuizen die dan wel wijn aan de consument verkopen is om een behoorlijk hoge prijs te vragen. Zo krijg je nooit problemen met de voor jou belangrijke handelspartijen en beperk je de toestroom van arbeidsintensieve consumenten aan de poort.

    Mvg,

    ChrisW