Durand kurkentrekker

• Hendrik de vierde

Iemand ervaring met dit apparaatje?

Kost 125 dollar, maar als ie doet wat men belooft…:D

• Robèrt Koopman

Beetje twee werelden in één.

Zal wel werken maar heb je nu dan vaak kurken die niet willen meewerken?

• Hendrik de vierde

Jazeker Robert, oudere bordoots, en zeer berucht zijn mijn flessen vintage port.:D

• Sander

http://wijn.startpagina.nl/prikbord/read.php?3319,16834567,16834567#msg-16834567 :)

Prijzig, maar geweldig voor oude kurken en zeker voor oude port met een tapse hals. Vanavond ga ik de goedkopere versie (zonder spiraal) maar weer eens tevoorschijn halen :P.

• Robèrt Koopman

Die twee metalen gevallen zonder spiraal doet het inderdaad perfect met oude kurken.

Ik zie de meerwaarde van deze duurdere uitvoering met spiraal dan ook niet zo.

• Sander

Als de kurk te los in de fles zit, heb je niet veel aan de versie zonder spiraal, omdat je tijdens het wrikken de kurk in de fles duwt. Met de spiraal “borg” je eerst de kurk, zodat die tijdens het wrikken met de pinnen op z'n plaats blijft.

• Sander

Met een opener met twee pinnen en een standaard kurkentrekker met dun handvat bereik je voor zo'n €10 overigens hetzelfde effect :).

• H.P.B.

bij oude port moet je de hals er toch afsmelten?

• Guill

Robèrt pas op met alleen die twee “metalen gevallen”. Ik heb meegemaakt dat de hals van de fles afbrak en ik in het ziekenhuis belandde.

Guill

• Robèrt Koopman

Ai!

Maar kwam dat niet eerder door een zwakke fles?

Zoveel kracht kan je toch niet geven met zo'n kleine kurkentrekker?