Nit de Nin 2011

• Hendrik de vierde

Sodeknetters wat een nu al aantrekkelijke wijn voor nog geen 5 tientjes!

Geen spoor van kleefstoffen(:D)

Veel van alles, maar al wel zeer benaderbaar. De 15% alcohol is misschien wel wat veel maar resulteert niet in overdreven kersenbonbon gedoe.

Kopen mensen, en niet te lang wachten, er zijn maar 900 flessen voor de hele wereld!

Hendrik

p.s.888 flessen(:D

• Dick Schinkel

Dag Harry,

Prachtige wijn 98+ op mijn schaal, vind hem zo mooi dat er al 6 geschiedenis zijn:D

Vanaf 2008 is de productie langzaam opgeschroefd, en worden er ook wat Magnums afgevuld.

Van de oogst 2011 zijn 11 vaten gemaakt, heb ze even geteld B)- dus beduidend meer dan 900 flessen, mocht hem uit het vat samen met Carles proeven, wat zeer uitzonderlijk is want dat doen ze normaal gesproken niet, daar er zo weinig van is!!!

Nit de Nin 2011 proeven uit vat(:D

Met Smakelijke Groet Dick

• Hendrik de vierde

Dag Dick, mooi plaatje!

Heb je al die 11 vaten gecontroleerd?:D

Mijn verkoper rept van 3 vaten….en 900 flessen

Hoe dan ook dit spul is nu al zo mooi dat ik er moeilijk vanaf kan blijven

• ChrisW

Een verkoper die iets zegt … en jij gelooft hem? :D

3 vaten klinkt natuurlijk veel exclusiever dan 11 vaten en verkoopt beter :)

Mvg,

ChrisW

• Hendrik de vierde

Nou Chris al waren het 1000 vaten!

• Dick Schinkel

Hendrik de vierde Schreef:

——————————————————-

> Heb je al die 11 vaten gecontroleerd?:D

> Mijn verkoper rept van 3 vaten….en 900 flessen

Yessssss………en Ester en Carles vertelden me dat ze sinds 2008 hun productie langzaam is verhoogd tot ongeveer 11 vaten, en dit natuurlijk afhankelijk van het jaar, die 900 flessen werden alleen met de oogsten van 2004 t/m 2007 gerealiseerd !!!

Mocht de 2011 uit een nieuw vat en uit een tweedejaars vat proeven, mooi om het verschil te proeven, na 12 maanden werd de wijn samengevoegd en in grootte voeders overgeheveld om verder te rijpen. Hierdoor wordt te wijn sneller toegankelijker door minder nieuw hout gebruik, deze manier wordt elders in de Priorat ook steeds vaker gepraktiseerd !!!

Nb. Open maar eens een flesje Clos Martinet 2009 gemaakt door Sara Pérez, deze wijn is 24 maanden gerijpt in betonbekkens inplaats van houten vaten …..met wel een heel verbluffend resultaat!!!

Met Smakelijke Groet Dick