afwasmachine specifiek voor wijnglazen?

• romke van dijk

Moet binnenkort een proeflokaaltje inrichten.

En daar moeten dus regelmatig wijnglazen gewassen worden.

Heeft iemand een idee hoe ik er zoveel mogelijk glazen ik kwijt kan met een goed resultaat.

Misschien iets aanpassen in de afwasmachine.

Wie heeft er tips?

Misschien iets via Marktplaats kopen?

Groet,

romke

• jon-ie

De horeca heeft speciale glazenmachines, die zijn niet eens per definitief duur… misschien is dat een optie.

Vooral ook handig omdat glaswerk niet 1,5 uur hoeft te draaien. Glazen zijn vaak in 15 minuten al schoon.

• romke van dijk

ik dacht altijd per definitie duur :). Ik zal er naar kijken, dank je

romke

• romke van dijk

na wat geintjes nog geen nuttige tips…

kom op prikvrienden!

romke

• ChrisW

Beste Romke,

Volgens mij is het topic ook al een paar keer hier voorbijgekomen :)

De grote lijn is/was volgens mij dat je met glazen niet te moeilijk hoeft te doen. Elke vaatwasser krijgt het al snel minimaal net zo goed schoon als je met de hand kunt bereiken. Dat is in ieder geval mijn mening, dus het kan zijn dat mijn herinnering iets vervormt is :) Wij hebben lang met de hand de glazen gewassen en daarna diverse vaatwassers gebruikt … en zowel vor wat betreft breuk als reinheid wonnen de mechanische exemplaren het duidelijk.

Ik zou gewoon de eerste de beste leuke deal op marktplaats uitzoeken.

Correctie. Dat zou ik adviseren. Ik zou me zelf gaan verdiepen in de wereld van de vaatwassers en dan na enige tijd een veel te duur en over gespecificeerd exemplaar bestellen. Maar dat zou ik dus niet adviseren :)

Mvg,

ChrisW

• Juan

Ik gooi al mijn glazen al ruim 10 jaar in de vaatwasser. Kan me geen breuk herinneren en ze zijn perfect schoon.

Hasta luego

John

• romke van dijk

Ik ook maar het gaat er om hoe ik een grote hoeveelheid schoon krijg.

Dus twee verdiepingen vol. Neerzetten op de onderste gaat wel maar boven is het te krap…

Zou je dan iets om kunnen bouwen , andere korven of zo. Van die dingen ja van die dingen.

Ik weet het het is in het algemeen geneuzel maar voor mij nu even belangrijk.

Groet,

romke

• romke van dijk

dikke :)

• ChrisW

romke van dijk Schreef:

——————————————————-

> Ik ook maar het gaat er om hoe ik een grote

> hoeveelheid schoon krijg.

> Dus twee verdiepingen vol. Neerzetten op de

> onderste gaat wel maar boven is het te krap…

> Zou je dan iets om kunnen bouwen , andere korven

> of zo. Van die dingen ja van die dingen.

> Ik weet het het is in het algemeen geneuzel maar

> voor mij nu even belangrijk.

>

> Groet,

>

> romke

Beste Romke,

Wij hebben hier ook opgelet bij de aanschaf van de vaatwasser; veel fabrikanten (in ieder geval die van de Siemens/Bosch stal) hebben inbouwvaatwassers in 2 hoogtes; bij de hogere types kun je op het bovenste rek ook de hoge glazen kwijt.

Mvg,

Chris

• Juan

bij de Siemens van ons ook

Hasta luego

John