Bij mijn Miele vaatwasser is de bovenste la in hoogte verstelbaar.
Is wel eens handig met hoge glazen of grote borden
Ik ben ook zeer geen fan van Miele, de toestanden met wasmachine en droogtrommel waren onbeschrijfelijk…..
Ik zou er nooit een kopen! Als ik haar had was het er grijs van geworden.
Voor niets krijgen is wat anders, zat bij de keuken en is ook al stuk geweest. Pomphuis lek.
Maar Riedel glazen komen er brandschoon uit en nog niet één gebroken.
ik gebruik uitsluitend Zalto thuis (zowel voor dagelijkse wijn, maar ook voor bier, frisdrank, water, …) : flinterdun en fragiel, maar verslavend in gebruik : once you go black Zalto, you never go …
Ondanks het veel tijdverlies, was ik ze nog steeds met de hand af. Ik breek er wel 4 à 8 glazen per jaar bij de afwas.
Heb al met weinig succes onze vaatwasmachine geprobeerd … maar ..
- ik kan maar weinig glazen kwijt in de onderste lade (boven is te laag)
- overbodig moet je een hele afwascyclus van 1,5 tot 2,5 uur doorlopen
- glazen komen er niet volstrekt droog uit en/of geven lichte zichtbare strepen
- ik heb ook af en toe breuk in de machines omdat ze onhandig staan. de schuine inzetpinnen voor de borden zorgen vaak voor onnodige spanning op het glas … en wie ooit al een zalto hanteerde, weet dat je niet veel kracht nodig hebt om er één te breken …
Misschien moet ik ook maar een tweedehands horeca glazenwasser overwegen ? als ik er jaarlijks mijn gebroken wijnglazen mee uitspaar, betaalt de investering zich terug. Heb in onze oude keuken nog een inbouwruimte met nodige leidingen waar ik er eventueel één kwijt kan.
Heeft iemand ervaring met dergelijke machine : mijn grote bezorgdheid is het feit of de glazen er voldoende gedroogd uitkomen, en zo ja zonder te veel zichtbare strepen op het glas ? Het mag niet de bedoeling zijn, dat ik nadien nog eens glas per glas wat moet bij afdrogen.
Ik hoor het heel graag en veel dank bij voorbaat !!!
Tom
Ik sta op punt om glazen afwasapparaat te kopen :
http://www.ggmgastro.com/spulen-waschen/spulmaschine/glaserspulmaschine-s/glaserspulmaschine-2-9kw-mit-laugenpumpe-11069.html
wie heeft er een mening over :
- is dit geschikt voor flinterdunne Zalto glazen af te wassen zonder breuk ? zullen de glazen door de kracht van het sproeiwater niet tegen elkaar slaan ?
- zal dit veel tijdswinst betekenen : afwastemperatuur bedraagt 50 °C : zullen de glazen voldoende droog uit de machine komen ?
- wat met betrekkening tot strepen of kalkaanslag op het glas ?
Ter info : Zalto adviseert zelf om ze in de afwasmachine te wassen : http://www.zaltoglas.at/en_pfle.php
Ik heb er één gekocht van een horeca zaak die het amper gebruikt.
toestel is een jaar oud en heeft weinig gedraaid. prijs : 1/3e van wat ze betaalden incl. spoelmiddel, aansluitingen, manden, … as such ben ik er na 10 à 15 glazen uit :-) Ik heb maar niet getwijfeld en geld onmiddellijk overgeschreven. ik was er het eerst bij en bleek dat binnen uur nog vier geïnteresseerden zich aanmeldden.
Gaat me niet enkel om de kostenbesparing voor gebroken glazen, maar tevens voor het gebruik gemak en tijdswinst. Zalto's afdrogen is heel tijdrovend en alles behalve relaxerend …
Om de glazen vervolgens streep- en schadevrij te drogen heb ik een ander apparaat gekocht :
https://www.youtube.com/watch?v=p8yLB0ouGmM
http://frucosol.com/files/secadora-polisher-sv1000-file.pdf
Btw : dit is wat Zalto aanraadt :
In general we recommend to wash the glasses in the dishwasher as the manual polishing, the main reason for breakage can be passed. The normal household washers work quite well in combination with the right and low dosed detergent and a glass program. For professional washers you have to consider that unless you have a descaling kit like reverse osmosis (Winterhalter/Meiko/Hobart) or a very good cartridge, you always have to polish afterwards. Most our professional users prefer osmosis. The key is that the setup is done appropriate, that you do not have to polish from then first use. The water from the sprinklers does not damage the glasses, but we recommend to use plastic racks with separate compartments for each glass to prevent them from being destroyed by other glasses or during the handling (we use FRIES racks and reverse osmosis).
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?