Avond vol klassiekers.....

• Willem(***)

Alhier vordert de boel ook al lekker, de brigade knalt lekker door en de fridge raakt gevuld:

De Charcutrie was te doen voor de koude kant, die ligt klaar

De Coquilles liggen netjes gerangschikt in de koeling naast de Pata Negra, vast een beetje wennen aan elkaar

De Ganzenlevertpate is uit de vorm en vast geportioneerd, nu wat Brioche toasten

Alle ingrediënten voor de Risotto staan klaar, de paddo's komen uit de mergelgrotten, lekker stevig dus

De Entrecote staat als sinds gisteren te rotten op het aanrecht, heerlijk

Kazen in de koeling

Net 9 crème Brulees volledig afgemaakt, na 20 flessen ga ik net meer met vuur spelen,gesneden tropisch fruit staat te marineren in passievruchten vinagrette en de met Engelse room gevulde koekbakjes staan klaar al gegarneerd met Italiaans schuim.

Ik zeg laat die rakkers maar komen!

• WilD

Willem,

Indrukwekkend. In Landgraaf iets minder de culinaire inslag.

De wijnen zullen echter eveneens top zijn.

Veel plezier vanavond.

Sante, Wil

• Juan

zo dan! ik heb zojuist ook 1 ei gekookt…….

Klinkt goed Willem!

Heb net nog een extra flessie uit de kelder gehaald die bij het thema past……

Kloster Eberbach Hessische Bergstrasse Heppenheimer Centgericht Eiswein 1982 Staatsweingüter Eltville….pffff hoezo mondvol…8-)

Hasta luego

John

• Juan

Wooow, wat een avond!

Heel veel wijnen in topvorm en van hoog niveau!

Mijn 4 winnaars die flirten met perfectie:

Gruaud Larose 1982

Opus One 1985

La Mission Haut Brion 1982

Petrus 1985

Verrassing van de avond:

Sassicaia 1981

Hasta luego

John

• Stefvdvorst

Willem,

Kan ik jou ook inhuren…?

Stef

• Stefvdvorst

Hey John,

Alweer een Sassicaia die jou kan bekoren! Het gaat de goede kant op ;)

Stef

• Juan

Niet “weer” een Sassicaia die mij kan bekoren Stef……Blijft hetzelfde liedje… begin jaren 80 maakten ze geweldige wijnen……na de roem die kwam in 85 is het heftig bergafwaarts gegaan met als gevolg dat alle jaargangen in de jaren 90 bedenkelijk teleurstellend waren (met 98 als positieve uitzondering) ….sinds 2004 hebben ze de stijgende lijn weer te pakken

Hasta luego

John

• Robèrt Koopman

Een prachtige verzameling flessen/gerechten!

• Dick Schinkel

Woww, wat een prachtige serie wijnen, daar gaat het hart van iedere liefhebbert toch wel sneller van kloppen

Gisteravond samen met Sander natuurlijk af en toe gespiekt op Delectable :D. en de hoge scores gezien.

De bordjes zien er zoals verwacht picobello uit!!!

Met Smakelijke Groet Dick

• ChrisW

Weer een erg mooie lijst met wijnen (td)

Ook weer net genoeg voor 8 mensen :D

Geen foto van de entrecote; was die inmiddels van het aanrecht weggelopen? :) Waarom eigenlijk de entrecote een dag van te voren op kamertemperatuur neerleggen? Is dat niet erg link qua bacteriëngroei? Waarom niet bijvoorbeeld 5-8 uur in de oven op 55-60 graden ipv langere tijd op kamertemperatuur (wat volgens mijn wellicht te beperkte kennis niets voor de garing doet)?

Mvg,

ChrisW