Oude Châteauneuf-du-Pape

• Finn

Beste wijnkenners,

Vandaag heb ik van mijn opa een oude fles wijn meegekregen. Hij weet niet meer precies hoe oud de wijn is, maar hij schat tussen 1940 - 1960. Het betreft een Châteauneuf-du-Pape. Beiden zijn we benieuwd of iemand ons meer kan vertellen..

De fles heeft een bol achtige vorm. Het is natuurlijk lastig op deze manier dus als iemand geïnteresseerd is kan ik evt foto's mailen..

Groet,

Finn

• Robèrt Koopman

Je wilt er iets over weten of probeer je de fles hier te verkopen?

Dat eerste is prima maar dat tweede wat minder, daar voor zijn de Handelsberichten.

• Finn

Alleen meer info..

• Robèrt Koopman

Je kan de foto's niet hier plaatsen?

Mail ze naar mij en ik zet ze erop voor je.

Altijd leuk om oude flessen te zien.

• Finn

Het lukt al.. heb de foto's geupload en plaats de links hieronder!

Voorkant

Voorkant

Achterkant

Bovenkant

Beiden hebben wij weinig verstand van wijn en hopen dat iemand ons hier verder kan helpen. Zoals gezegd staat er geen jaartal op, en ook de vorm is ons onbekend..

• romke van dijk

Mooie fles zeg!

• John Copier

Wat een prachtige fles. Als iemand je iets over dit Chateau kan zeggen is het wel Harry karis. Zoek even op die naam en je vindt een lawine aan berichten. Hij zit op Linkedin en twitter en ik dacht ook dat hij een site had. In zijn boek over de Ch9dP beschrijft hij het huis op bladz. 141, 359, 360 en 369. Zo te lezen een omvangrijke familie. Ik denk dat hij je met dit oude flesje wel een eind opstreek kan helpen.

ISBN 978-90-812017-1-1