wijnveiling BVA

• Juan

Vandaag liep er weer een wijnveiling af. Nog andere prikkers meegedaan? en zo ja, nog wat “gewonnen”?

Je blijft het gevoel houden alsof je live een computerspelletje speelt waarbij je aan het eind toch gewoon moet aftikken ::o

Hier eigenaar geworden van wat gerijpte Bourgogne (wit uiteraard) Champagne en wat Leflaive.

Waar ik vooral benieuwd naar ben zijn de flessen Hugel Riesling Vendange Tardive 1976…….want ik heb er wel heel veel “gegund” gekregen…8-)

Hasta luego

John

• ChrisW

Deze keer niet meegedaan.

Wel recentelijk aan andersoortige veilingen van BVA en Troostwijk meegedaan. Het is inderdaad net een spel waarbij je het gevoel hebt dat je ‘verliest’ als je het lot niet krijgt en ‘wint’ als je de hoogste bieder bent … terwijl je in het laatste geval inderdaad toch echt de rekening moet betalen :) En de rekening is misschien mede door dat spelelement meestal niet laag voor hetgeen je hebt ‘gewonnen’.

Mvg,

ChrisW

• H.P.B.

Die Hugels konden nog wel eens een aangename verrassing worden… Ik trok laatst een Vendange Tardives Gewurtztraminer 1979 open van een andere producent…

Op de één of andere manier had ik het als een zoete dessertwijn in m'n hoofd maar dat was verre van waar.

Het was een zeer rijke witte stuivende wijn die een wedstrijdje hield tussen een citrusachtig zuurtje en een amandel lichtzoete volle bek. Vol van het fruit.

Afdronk was in eerste instantie wat roestig maar dit knapte op met de uren. Naarmate de tijd vorderde kreeg het zoet ook wat meer ruimte.

Gezien de status van Hugel schat ik zo in dat je wat moois hebt ‘gekregen’… Ik ben benieuwd!

• EdterBak

Wel gezien dat enkele weken geleden wijnvoordeel.nl een flinke voorraad op BVA heeft gedumpt

• Juan

Mooi verhaal! Ik kijk ook wel uit naar deze wijn. Zaterdag ophalen en zateravond in mijn glas denk ik….(tu)

Hasta luego

John