Als dit maar goed gaat…
http://www.metronieuws.nl/regionaal/marokkaanse-opent-wijnbar-in-rotterdam-ik-ben-de-regisseur-van-mijn-eigen-leven/SrZnbg!SgwAuSZ0b52M/
Wat een wereldstad, hè?
Bij restaurant Safir (een aanrader overigens voor wie de Marokkaanse keuken eens wil proberen) in Rotterdam kreeg ik eens een Marrokaanse wijn in het wijnarrangement. Toen ik vroeg of dat als moslim geen problemen opleverde kreeg ik van de grijnzende eigenaar als antwoord: “alles wat niet mag, is des te lekkerder” en werd uitgenodigd voor een “Islamitische wijnproeverij” een weekje later. De wijnen vielen me daarbij helemaal niet tegen.
Mooi gespot. Ik ben het volkomen eens met Romke: multiculturele samenleving als verrijking.
Een van de mooiste debuten van afgelopen jaar is Mano Bouzamour met het boek de belofte van Pisa.
Dat boek is een aanrder. De jongeman die het schreef was daarna niet meer welkom bij zijn ouders.
Hij beschrijft verschillende keren rollenconflicten tussen wat hij in Nederland is en doet en zijn cultuur.
Ik moest bij het lezen van dat boek af en toe terugdenken aan de eerste keer dat ik Arnon Grunberg las.
Aan het zwembad in de Anjou.
Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?