Trip met wijnfreaks naar Bordeaux tijdens de week van de primeurs

• Juan

De 1e week van april vertrekken we met 7 personen naar Bordeaux voor het proeven van de wijnen van het jaar 2013.

Thuisbasis is Valandraud waar we van zondag tot en met zaterdag verblijven.

De voorbereidingen lopen al een paar maanden. Inmiddels is er een chef en souschef benoemd, een huismeester (hij is oa verantwoordelijk voor de juiste temperatuur van het water in de jacuzzi…..dus ZEER belangrijk!), een minister van financiën, een maitre sommelier, een sommelier, een “huis”arts, en 2 chaufeurs…..

Deze week ontvingen we van de keukenbrigade alle menu's voor de hele week. De wijnen die we meebrengen en nuttigen op Valandraud tijdens de diners zijn inmiddels vanuit de deelnemers zo goed als doorgegeven en de dokter heeft zijn voorraad maagtabletten kwantitatief verhoogd…..

Vanaf deze week komen ook alle bevestigingen binnen van de diverse chateaux.

Hieronder de locaties waar de proeverijen van de Union gaan plaatsvinden:

Graves & Pessac-Leognan : Château Malartic Lagravière

Pauillac & St Estèphe : Château Lafon Rochet

Saint-Emilion : Château La Dominique

Margaux : Château Marquis de Terme

Pomerol : Château Gazin

St-Julien : Château Lagrange

Sauternes & Barsac : Château La Lagune

Buiten dit programma bezoeken wij nog andere locaties die misschien nog wel veel belangrijker/leuker/intiemer/specialer zijn.

Inmiddels bevestigd:

Maandag 31 maart: Bezoek Pontet Canet voor het proeven van de nieuwe jaargang en aansluitend lunchen op Pontet Canet

Vrijdag 4 april: Bezoek Angelus voor het proeven van alle wijnen van Hubert de Bouard

Woensdag of Donderdag 2 of 3 april: Bezoek La Gaffeliëre voor het proeven van alle (131 stuks) van Stephane Derenconcourt

Maandag 31 maart: bezoek Cheval Blanc voor het proeven van Cheval Blanc, Le Petit Cheval, L'enclos en de wijnen van Yquem

Woensdag, donderdag of vrijdag: bezoek Le Dome voor het proeven van de wijnen van Maltus (dit bezoek is voor mij een primeur waar ik enorm naar uit kijk!)

Ik verwacht nog een bevestiging van Michel Rolland en Latour. Tevens is er een aanvraag voor een bezoek aan Le Pin onderweg……fingers crossed….

En uiteraard bezoeken we de proeverij van Jean-Luc en Muriel Thunevin van Valandraud inclusief lunch. Dit is een indrukwekkende proeverij waar ook veel wijnen van vrienden van Jean-Luc en Muriel staan waaronder Peter Sisseck, Aalto etc etc.

ik ga proberen iedere dag globale indrukken te geven van de wijnen/bezoeken van die dag en ongetwijfeld doen andere prikkers hetzelfde……

Nog maar 6 weken……

Hasta luego

John

• WilD

Prachtige trip…….

Toeval wil dat vanuit Limburg eveneens een select gezelschap op pad gaat deze week…… Bestemming Priorat met tussenstop in C9dP.

Dit belooft dus weer wat leesvoer op het prikbord.

Ook hier is de voorbereiding in volle gang en wordt er naar uitgekeken.

Nog maar zes weken? Inderdaad, snel wat puntjes op de i gaan zetten.

Grtz, Wil

• Hendrik de vierde

Kan niet wachten heren, vanuit mijn luie stoel:D

• romke van dijk

wow, en fijn dat je het hier wilt delen!

romke

• ChrisW

WilD Schreef:

——————————————————-

> Prachtige trip…….

>

> Toeval wil dat vanuit Limburg eveneens een select

> gezelschap op pad gaat deze week…… Bestemming

> Priorat met tussenstop in C9dP.

>

Beste Wil,

Ik weet niet wanneer jullie exact reizen, maar zoals je wellicht al weet is er in het weekend van 5 en 6 april een groot wijnevenement in CdP (Les Printemps de Chateauneuf du Pape).

Het wordt inmiddels al een paar jaar georganiseerd en tot op heden heb ik er elke jaargang met veel plezier aan deelgenomen.

Mvg,

ChrisW

• Sander

Ik kijk al uit naar het verslag!

• John Copier

De chef is vast aan het oefenen.

http://shelf3d.com/X33tpaSipUM

Haal-op-gelijk

IWAB

• Juan

:D:D(tu)

• Juan

Zojuist bevestigd: woensdag 2 april Pape Clément voor het proeven van de wijnen van Bernard Magrez (en dat zijn er veel….) met aansluitend een lunch op het kasteel.

Hasta luego

John

• Peter B

Mooi man!

Ik volg jullie culinaire uitspattingen via dit prikbord en Delectable maar al te graag!!!

Peter