Wijn-Spijs-Overnachting Tips voor Piëmonte

• Stefvdvorst

Begin september bezoek ik met mijn vrouw een paar dagen de Piëmonte; wie heeft er goede tips/ervaringen voor restaurants, wijndomeinen en overnachtingsmogelijkheden?

Ben er nog nooit geweest en stel iedere goede tip zeer op prijs!

Alvast bedankt

Stef van der Vorst

• Freek69

http://wijn.startpagina.nl/prikbord/12225353/12225692/re-piedmonte-waar-moet-ik-zijn#msg-12225692

Freek :)o

• romke van dijk

:)

heerlijk vertoeven!

Neem een maand of twee :)

romke

• Peter B

Wij zijn zelf van plan hier met de family van de zomer een week te verblijven, dus ook hou me aanbevolen…

Peter

• Margroot

Wij hebben vorig jaar de dames van Virna bezocht en Giuseppe Negro. Beide leuke uitstekende huizen met diverse wijnen en een uitstekende prijs kwaliteit verhouding.

Vooral Giuseppe kan aardig vertellen en weet uitstekende restaurants en hotels in de directe omgeving.

Bon viagio

• Stefvdvorst

Bedankt Freek, daar kan ik wel wat mee!

• Mathieu Wechseler

Hele mooie herinneringen aan restaurant Belvedere in La Morra.

Amitiés,

Mathieu

• jaap

Voor verblijf zou je eens kunnen kijken naar La Villa, hier hebben wij verbleven en echt uitstekend bevallen. Kleine kinderen echter niet welkom, dus prima als je puur en alleen met je vrouw gaat.

http://www.lavillahotel.net/

Qua eten in La Morra:

L'Osteria del Vignaiolo was erg goed (caveat emptor: we waren hier 4 jaar geleden, dus dit is geen recente view)

Osteria Veglio was ook uitmuntend (idem als boven, 4 jaar geleden).

Als laatste Bovio, ook zeer goed (idem als boven, 4 jaar geleden).

Dit zijn sowieso wel de standaard namen van de top restaurants in of om La Morra. Wat je zeker moet doen als je de wijnboeren daar gaat bezoeken is vragen waar zij gaan lunchen altijd, ze houden namelijk wel van goed eten en sturen je ook zeker niet ergens naar toe waar ze zelf niet voor 100% achter staan. Zo kwamen wij uit bij de eerste naam hierboven en echt fenomenaal goed gegeten voor zeer schappelijke prijs.

• Stefvdvorst

Dankjewel Jaap en Mathieu voor de tips!