Off-topic, asperges 2014.

• John Copier

Naar ik van welingelichte kringen heb vernomen zullen begin april de eerste koude grond asperges op de markt komen. De kas-asperges kunnen dus ook nooit lang opzich laten wachten.

Ik kijk er naar uit. Op het To do lijstje: gelijk even naar de ijzeren voorraad Silvaner kijken.

• Dick Schinkel

John,

Gisteren op de voorpagina van het Limburgs Dagblad:

Aspergeteler Piet Custers uit Ell, kon gisteren het eerste witte goud uit de volle grond oogsten.

Hij helpt de natuur een handje door het gebruik van plastic tunnels over de bedden, en leidingen met warm water door de bedden.

Met Smakelijke Groet Dick

• Robèrt Koopman

In Peru is dat niet nodig :D

• Marco***

Zag vorig jaar op ZDF dat er een soort proeftest was met asperges en de beste wijn combi. (programma Volle Kanne)

Uiteraard ook Riesling.

Nu dronk ik het zelf bijna altijd met Riesling. Maar er kwam toch echt uit de test dat Sylvaner de beste combi is met asperges.

Sindsdien zoveel mogelijk Sylvaner op tafel met het Limburgse goud.

Dus inderdaad John, reden te meer de ijzeren voorraad Sylvaner te controleren:)

Gr,Marco

• Hendrik de vierde

heb idd de hele winter asperges uit Peru gegeten voor een habbekrats:D

• Robèrt Koopman

Maar de asperge wijn van het jaar zal vast wel weer een Pinot Blanc worden…..

• Mathieu Wechseler

Gekneusd groen, vegetaal, aardse tonen, etc….dat vind je vooral in Sylvaner/Silvaner en dat sluit zo mooi aan bij asperges. En als je dan toch voor Pinot Blanc zou willen gaan, kies dan voor een mooie Weissburgunder uit bijv. Baden, want de gemiddelde Pinot Blanc uit de Elzas is vaak armoe!

Amitiés,

Mathieu….die ook uitkijkt naar de eerste Nederlandse asperges van de koude grond.

• John Copier

Dat duurt niet lang en dan hebben we het hele jaar asperges van de volle grond.

• Robèrt Koopman

Silvaner drink ik zelden tot nooit.

Maar nu aan een droge Rainer Sauer 2012, wat een mooie wijn zeg!!

• John Copier

Robèrt, mooi huis. Graag wat meer info. Wat is het, een Kabinett, Spätlese? Tjonge dat is zeker al een jaar of vijf geleden dat ik die in het glas had. Ik dacht zo'n 12 procentjes aan alcohol. Is dat bij deze 2012 ook zo het geval?