Vega Sicilia

• John Copier

Vega Sicilia’s chief executive, Pablo Alvarez kijkt er niet vrolijk bij.

http://www.thedrinksbusiness.com/2014/04/vega-sicilia-writes-off-500000-bottles/

• ChrisW

Wow!

Voor de personen die uit principe (of luiheid) niet klikken op linkjes (en dat zijn volgens mij veel mensen :) ) :

The Ribera del Duero based estate has recalled 100,000 bottles of Pintia 2009, made in Toro, due to excessively high levels of deposit, and is offering to replace the 2009 vintage with the existing 2008 bottling or the forthcoming 2010 vintage.

In addition, the estate has also taken the decision not to release the 2010 vintage of Alión due to even higher levels of sediment.

Ik heb nog nooit zoiets eerder gehoord. Ik heb ook geen probleem met sediment in wijn. Ik heb wel 6 flessen van de 2009 Pintia liggen en ben benieuwd of ik een telefoontje of mailtje ga krijgen.

Misschien wil ik er ook wel nog heel veel van de geretourneerde flessen bijkopen (uiteraard tegen een sterk gereduceerde prijs; ik blijf Hollander :D )

Mvg,

ChrisW

• H.P.B.

Ik heb wel eens een paar flessen Priorat gekocht die hetzelfde probleem hadden, ene fles meer dan andere… En tegen een grote korting tov de normale prijs.

Flessen een lange tijd rechtop in de kelder gezet en heel voorzichtig uitschenken. In het glas niet echt prefect helder maar fantastische concentratie van fruit en smaak.

Later een keer een andere jaargang ernaast gezet en de “troebele” versie won het met afstand maar ik kan me voorstellen dat de doorsnee consument er niet op zit te wachten…

• Hendrik de vierde

Zal eens gauw zo n flesje openmaken