Gisteren avond in Scheveningen een mooie culinaire avond gehad.

In restaurant Waterproef (een prima tip) afgesproken met Carlos na een bezoek aan de Wijnheeren in Voorburg.

Wat een enorme wijnkaart daar en met name op gebied van Bordeaux wijnen. Toch kozen we voor een Beaucastel 1980, we kregen de fles te zien en het vulniveau was onderin de nek. Dat was niet een beste kennismaking maar de sommelier gaf direct aan dat als de wijn niet ok zou zijn hij gewoon een andere zou openmaken. Normaal maar toch. Na een paar minuten kwam hij met de fles en glazen aanlopen maar ook een schuddend hoofd. Met elkaar de wijn beoordeeld en afgekeurd, jammer want ik zulke mooie ervaringen met de '81.

Vervolgens een fles Chasse Spleen besteld, vulniveau perfect en de wijn was goed. Niet geweldig maar goed. Mooie rijpe Cabernet neus, sigarendoos en wat aardse tonen. In de mond was het iets minder maar toch met plezier de fles leeggedronken. Zachte afgeronde wijn, wat drogend fruit. Prima in balans nog en gedurende het drinkmoment steeds vitaal. Mijn score 88pt.

Bij binnenkomst ontvingen we een glas champagne van domaine de rotschild, nooit eerder gedronken en dat gaat vast ook niet meer gebeuren. Niet in balans, vrij scherpe zuren en geen enkele diepte. Een 1 dimensionale bubbel.

Het restaurant kan ik een ieder aanraden, we aten 6 gangen voor 60€ en iedere gang was een feest.

Gr

Willem