met Bordeaux club naar Toscane!

• Juan

Ieder jaar zien we Lorenzo Zonin weer in Bordeaux. Lorenzo is goed bevriend met Jean-Luc Thunevin en eigenaar van Podere San Christoforo ( www.poderesanchristoforo.it ). Tijdens de avondsessies op Valandraud is hij net zo enthousiast als de prikkers en misschien nog wel erger….de echte freaky “winegeek” komt dan in hem los…

Aan het einde van de week vraagt ie altijd wanneer we hem nu eens komen bezoeken…wel nu: het is zo ver!

Van 16 tot en met 20 oktober gaat de Bordeaux club aangevuld met een losse prikker naar Toscane en slapen we op Podere San Christoforo. We bezoeken Sassicaia, Ornellaia, Michele Satta, Tenuta di Trinoro en Gaja. Daarnaast neemt Lorenzo ons mee voor een aantal “rode loper” bezoeken bij bevriende wijnmakers….

Uiteraard hebben we iedere avond op het domein een thema-avond met meegebrachte flessen met de inmiddels befaamde “petje op, petje af” quiz….

Voor mij is dit mijn allereerste bezoek aan Toscane…en dan met zo'n reisleider samen met wijnvrienden……ik heb nu al vlinders…..8-)(tu)

Hasta luego

John

• ChrisW

Klinkt goed (tu)

Dat geeft je nog 5 maanden om rode wijnen uit Italië (anders dan Bordeaux-blends) met plezier te gaan leren drinken >:D<

Mvg,

ChrisW

• Peter B

Whow, prachtig Juan!

• Juan

Toscane Chris….dat ZIJN Bordeaux blends…….;)

Hasta luego

John

• Stefvdvorst

Komt het toch nog helemaal goed met jou, John ;)

Ben wel behoorlijk jaloers!

Ik wil je overigens Le Macchiole en Tua Rita ook aanraden.

Veel plezier!

Stef